Orvosi zsálya

A zsályákat tavaly ültettem magról a szabad földbe és nagyon szépen kikeltek és őszre egész komoly, erős növényeim lettek belőle. Nem kellett sokat aggódnom, hogy a telet átvészelik-e. Megőrizték télen is a lombjukat, jól látszott, hogy egészségesek és tavasszal szépen fognak hajtani. Hajtottak is, hatalmas virágözönt hoztak, nagyon szép volt és mos is nagyon szépek. 

20200530_182613_k.jpg

Miután elvirágoztak, jól megmetszettem őket, nem engedtem, hogy magot hozzanak és ettől úgy bedurvultak, hogy igazi dzsumbuj lett belőlük, sőt pár ágán most éppen másodvirágzik. 

Sok ágat letörtem belőle, mert anyukám szereti a teáját inni, állítólag nagyon hasznos izzadás ellen.

Én leginkább a brekfast susage-be használom, aminek a receptjét  USA-ból hoztam. Amikor arrafelé jártam, akkor a szállodákban reggelente ezek a kis kolbászkák, vagy kerek húslapocskák mindenütt ott voltak a reggelinél és nagyon finomak voltak. 

Én kerek, lapos formára szoktam sütni őket, mert így egyszerűbb, de a kolbászka forma a kedvencem, csak hát sosincs rendesen időm rá. Illetve ott kinn bő zsiradékban sütötték ki őket, én sütőzacskóba szoktam tenni, hogy kevesebb zsiradékot fogyasszak. 

Magamtól sose jutott volna eszembe, hogy húst zsályával fűszerezzek, de nagyon finom. 

És nem tévedés, nincs benne tojás és kenyér sem. 

Íme a recept, csak össze kell keverni a hozzávalókat, megformázni és kisütni:

 

BREAKFAST SAUSAGE

 

Fél kg sertéshús
1 teáskanál zsályalevél
1 teáskanál kakukkfű
2 teáskanál barnacukor (én kőmozsárban szoktam beletörni egy barna kockacukrot)

édeskömény (ezt is össze szoktam törni, nem pépesre, csak darabosra)
vörösbors pehely
feketebors
fokhagyma
füstölt paprika (ha nincs itthon, akkor simán kihagyom)