Kutyahideg, de a cicák fáznak

Nem tudom hogy segíthetnék a két nomád cicámon ebben a hidegben, mert reggelre nagyon fáztak. Pedig építettem nekik bélelt cicaházat még ősszel, ami fedett helyen van és belül is tele van szalmával. Sajnos csak az egyiket használják, a másikba nem tudom miért nem megy bele egyikük sem. Ma átettem megint új helyre, háta így belebújik valamelyikük, de nem... Most Elza fekszik a "jó" cicaházban, a tetejére még levittem neki egy nagy vastag takarót, hogy szigeteljen, alatta meg egy nagy darab kőzetgyapot van, ami a veranda tetejének a szigeteléséből maradt meg. És duplafalú is, körbe és alul és felül is, hungarocellel és vastag papírral van kitömve. Tulajdonképpen két nagy doboz egymásban. 

A másik is tök ugyanilyen és abba bele nem mennének. Délután még csináltam másik helyet is, van egy nagy pajta az udvarba, abban jó meleg van, apu annak idején  kecskéket tartott benne. Eddig zárva volt, de most kivittem egy nagy zsák szalmát és beletettem a jászolba, hátha betalálnak oda a cicák a hideg elől. Legalább Herkules, mert mos, hogy Elza foglalta el a télikuckót, nem tudom, hogy ő hol éjszakázik, bár ahogy néztem sokkal jobban bírja, mint Elza. Lehet, hogy jobb helyet talált. 

Próbáltam Elzát behívni a verandára, hogy legalább amíg eszik melegen legyen, de sajnos nem mer bejönni. Herkules se, pedig itt állt és nézett, de nem mer feljönni a lépcsőn. A pince nagy része is meleg, mert ott a kazán és ott mennek a fűtéscsövek, de oda se jönnek be. 

Néha úgy érzem, hogy ezek a cicák már sosem fognak megszelídülni rendesen. Csak az ablakban lehet őket simizni, Elzát néha az udvaron is, de ez is hektikus és ritka is. Jó lenne pedig már ivartalaníttatni őt is, de így nem tudom megbeszélni az állatorvossal, mert van itt van vagy nincs, vagy meg tudom fogni, vagy nem... Remélem tavasztól majd több alkalom lesz udvaron magamhoz édesgetni őket. 

Böbét meg nem érdekli a hideg se. Már reggel felkelés után kimegy és be se jön késő délutánig. Azt se tudom, hol csatangol, sokszor nincs benn az udvarban sem. Azt hallottam, hogy az ivartalanítás után a cica nyugodtabb és otthonülőbb lesz, hát... a Böbe nem lett ilyen. Még sose volt ezelőtt cicám, de azt hiszem a Böbe nagyon csavargó lett, pedig lánycica.