Mindenes

Böbe bepisilt. Odapisilt a fürdőszobaszőnyegre. Eddig normálisan használta az alomtálcát, most meg pisi lett... utánaolvastam és azt találtam, hogyha az alomtálcánál változik valami, akkor a cica bepisilhet. És valóban, előző nap mostam ki a tálcáját és új mosogatószert használtam hozzá, ami a minap bontottam fel. Lehet, hogy a szaga nem tetszett neki vagy csak idegen volt. Mindenesetre a kis mancsát megfogtam és megkapartattam vele az alomtálcában a kavicsokat és azóta megint használja, bár most jobban figyelek, hogy nem keletkezik-e valahol tócsa a lakásban, de nem. 

A fürdőszobaszőnyeget sajnos nem tudom betenni a mosógépbe, mert túl nagy, felitattam róla a cuccot (érdekes, de nem volt büdös, az alom időnként olyan, amikor tisztítom, hogy majd elájulok tőle), kitettem a verandára, majd ma a fürdőkádban kicsapatom és kiteszem az udvarra kicsurogni. Szép idő van, a nagyja víz majd kimegy  belőle, a többi pedig megszárad benn. 

Amúgy fázik ám a macskasegg, mostanában nem siet annyira kifelé reggelente, bár ma reggel ott nyavalygott az ajtónál, kiengedtem, de 5 perc se telt el, már jött is vissza. Ilyenkor ki szoktam nézni rá, mert tudom, hogy visszakanyarodhat a macska. :)))) Csak úgy slisszolt befelé! Azon meg szétröhögöm magam, amikor kinn az udvaron meg a leterített geotextilen sétálgat, mert az száraz és jó meleg, ahogy süti a nap. :))))

Átrendeztem a macskadobozokat is, az egyiket beljebb raktam a tető alatt a farakás mellé, hogy védettebb helyen legyen, de pár napja nem látom őket benne aludni. Tanácstalan vagyok, de ennyit tudtam tenni, majd beköltöznek, vagy nem. 

Behordtam a virágokat is, egyelőre a karácsonyi kaktusz még kinn van a lépcsőházban, ami ugyan nem szigetelt, de fel van akasztva elég magasra, ahol még nem fagy, (reggel -1 fok volt, deres a határ még most is) de ő amúgy se túl érzékeny, szereti a hűvöset. Polcokra lesz szükségem a verandára is, hogy rá tudjam rakni a növényeket. Mindig kell valami, pedig már azt hittem, nem kell több cuccot vennem, de a veranda pl. üres... szóval kellenek a polcok. 

Tegnap felszedtem a paszternákokat is, a maradék répákat, karalábét és egy óriási zellert is bevettem... vödörben vannak odakinn, majd megmosom ma és elrakom, aztán beszedem a többit is, de nem tudom hová fogom tenni. Most ez van, jövőre veszek még egy fagyasztót, de az idén már nem, mert pár zöldségnek túl drága lenne. 

Tegnap újabb két szőlőt fűrészeltem ki, ezek már amúgy se teremtek, mert egészen benn voltak a magnólia alatt. Letekertem a drótot is, mert keresztbe volt kifeszítve a szőlősorra, ott kellett alatta bujkálni, ha kimentem arra a részre, nagyon idegesítő volt és balesetveszélyes is. Azt a részt - mivel nagyon árnyékos - egy szép árnyat kedvelő növényekkel teli kertrésznek tervezem. Már odaültettem a múltkor a bőrleveleket, amiket tavasszal kaptam, de az egyik adagot először nem túl szerencsés helyre ültettem el, ott nagyon száraz és napos hely volt neki. 

Erre a helyre akarok még szerezni páfrányokat is és van jó pár árnyliliomom, amik szintén nem túl jó helyen vannak most, ők majd átköltöznek ide az árnyékos helyre. Illetve majd nevelek új gyűszűvirágokat és sisakvirágot is, azok is szeretik az árnyékot. 

Tervezek még oda kora tavasziakat, téltemetőt, ami a tavalyi ültetésből sajnos nem kelt ki, hunyort, többfélét is, és szedek majd az erdőben pár odvas keltikét, lilát és fehéret is) az nem védett és nem olyan inváziós, mint az ibolya. Jó kis mérgező cucc ez is, nem is tudom, lehet, hogy itt vagy közel lesz a méregkert is. Van itt kb. 2-3 nm gyöngyvirág is, az is nagyon mérgező... igen, ez a terültet, kicsit kitágítva, lesz a méregkert helye is. Hmmm, ez tök jó ötlet, hely van és egy-egy beléndek, maszlag meg nadragulya még bővel elfér itt  és remélem meg is terem.

Illetve még azt is tervezem, hogy átvágom ott a köztes kerítést, hogy legyen átjárás arra a részre, na és a borostyánt is némileg meg kell ott fékezni. Pedig metszem, nem is kíméletesen, de úgy nő, mint a bolond. Amúgy meg jó, mert nem lát be a szomszéd. Folyton leskelődik. Elég zavaró.