Szőlő

Már leszedtem a szőlőket és megfőtt a pekmez is, de azért jó előszedni a képeket róla. 

Nem vagyok egy nagy szőlőevő, nem szeretem a sok magot, a vastag héját, szóval nem a kedvenc gyümölcsöm. 

A kert tele van elég öreg szőlőtőkékkel és nem is ápoltam se a talaját, (csak lekaszáltam a füvet alatta, amikor már nagyon elburjánzott) és a szőlőt se permeteztem. Nem tudom, akarom-e megtartani, vagy kivágom innen. 

Az idén némi lendületet adott hozzá a pekmez ötlete és főztem is pár üveggel és nagyon finom lett. Nagyon édes, majdnem színtiszta cukor. Hidegen szinte ropog a kikristályosodott cukor a fogam alatt. 

Meglátom jövőre mi legyen  a szőlővel. Pár tövet egészen biztosan ki fogok vágni, mert rossz helyen vannak. Van pár, ami már olyan árnyékban van, hogy sose hozna termést. Körbenőtte a többi növény, amiket meg akarok tartani. Az előkertben is van pár tőke, de másképp képzelem el az előkertet, eddig azok jó muskotályos fajták, de meg fogok válni tőlük. 

Azt hallottam, hogyha kifűrészelem, akkor nem hajt újra... kíváncsi vagyok igaz-e. nem lenne rossza, ha így lenne, mert semmi kedvem kiásni a töveket. Nagy munka lenne, nem is bírnám mindet kiásni, ahhoz fogadni kellene valakit. 

 

k_img_20200930_091452.jpg

k_img_20200930_091425.jpg