A szerzett tarackoló kékgyökér

 Ezt a virágot imádom. Általában a kék virágokat imádom.

Egyszer már volt ilyenem, de kipusztult. Balkonon tartottam, és egy tél után nagyon gyengén hajtott ki és ráadásul később kapott pár hatalmas esőt és  kirohadt. Nem volt akkoriban túl sok időm foglalkozni vele. Aztán többé nem láttam boltban és nem tudtam szerezni. 

Akkor vágytam rá megint, amikor meglett a kertem és lett is alkalom "szerezni". Pár tövet kihúztam egy helyről,a hol szőnyegként borította a talajt. Szerencsére eső után voltunk és viszonylag könnyen kijött a talajból. 

Itthon nem a szabad földbe tettem, hanem cserépbe és a cserepet besüllyesztettem a talajba, hogy télen ne fagyjon át annyira, mintha a cserép szabadon állna. Nem sok reményt fűztem hozzá. Tavasszal csak pár száraz ágacska meredezett a cserépből kifelé és eléggé halottnak is tűntek, de egyik reggel észrevettem egy pici hajtást, aztán egyre több hajtott ki. 

Úgy őrizgettem, mint a kincset és milyen szerencse, hogy cserépbe tettem! Mert később azon a helyen ahol a növény volt gödröt kellett ásni a gázbevezetés miatt. Szerintem nem élte volna túl, ha átültetem, így meg csak kiemeltem a cserepet a földből és átültettem máshová és most ilyen szépen virágzik nekem. :)

Erős növény lett belőle. Ezen a télen még így hagyom a cserépben, majd tavasszal átrakom máshová és szét is fogom osztani, hogy most már hadd szaporodjon szabadon. 

Ez a virág a nyár végének és a kora ősznek egy nagyon szép színfoltja és nemcsak a virágai díszítenek, hanem a levelei is szép pirosas színt öltenek miután elvirágzott. Nem utolsósorban - mivel talajtakaró növény - a gyomot se engedi maga között szaporodni. 

 k_20200830_163655.jpg