Utolsó paprikák, megroggyant kerti boltív és a Nyenyere rémuralma

Valamelyik nap leszedtem a paprikákat is, pár szemet hagytam csak kinn, mert még ígérnek a jövő hétre jó időt, legyen kinn friss papikám.
Nagy részét összedaraboltam és lefagyasztottam, de tettem el enni is. Szerencsére a paprika sokáig eláll a hűtőben. 

kk_img_20241003_110602.jpg

kk_img_20241003_110611.jpg

Elég sok eső esett, 24 mm és most egy időre elég is lenne, hogy kicsit száradjon a talaj, hogy az őszi munkákat be tudjam fejezni. 
Szeptember óta 114 mm esett összesen és itt nálunk (úgy emlékszem) 3 hét volt a leghosszabb, amikor nem kaptunk esőt, szóval ez egyelőre elég lesz. 
Az idén a kúttal se volt gond, nem úgy, mint 2022 nyarán, amikor már az se adott vizet. 

kk_img_20241005_081202.jpg

Az egyik kerti boltív összeroppant a nedves Clematis súlya alatt, ezek se tartanak sokáig...ráadásul nem is tudom, hogy fogom lehámozni róla a Clematist. Lehet, hogy nem is, van ilyen fémpálcám, lehet, hogy egyszerűen hozzáfogatom ahhoz a részhez, ami megroggyant és beverem a földbe, azt a részt tartani fogja, aztán majd úgyis megroggyan a többi része is. Ócska vackok, bár ezt azért az ára alapján lehetett sejteni, de azt hittem legalább 5-6 évig kitart... 3-ig bírta.  

kk_img_20241005_081131.jpg

Beújítottam a LIDL-ben egy bordó krizantémot is, remélem áttelelős. Próbálom őket visszagyűjtögetni a kertbe, hátha sikerülne újra megtartani. Majd keverek a gyökeréhez perlitet, az elviszi a pangó vizet onnan és nem tud se kirohadni, se a fagy nem tépi el olyan könnyen a gyökereit, mert a perlit lazítja is a földet. 

Szeretném visszanépesíteni a kertet a krizantémokkal, annyira gyönyörű, változatos növény, sok fajta, forma és szín és késő ősszel nyílnak. Imádom őket. 

kk_img_20241005_081029.jpg

Ma reggelre a szarvasok lerágták és nagyon letördelték (nem kell vele bajlódnom) a trombitafolyondár összes kertből kilógó ágát. Letaposták ott a kerítés sarkánál a liliomot is, bár az úgyis kihajt és arra is rájöttem, hogy magas varjúhájat nem ültetek ki a kerítésen kívülre, mert azt is szeretik. Leharapták, amikor éppen virágozni kezdett volna, aztán újrahajtott és megint leharapták... 

Böbe még nem érkezett haza, nagyon aggódom, mert ilyen időben mindig jön be a melegbe. Szerintem valahol retteg, kimenni is alig mer, bár a valamelyik napi cirkusz óta azért (valamivel) bátrabban ment ki, de úgy harmadik nekifutásra azért sikerült neki. 
Az udvarban mindenki a Nyenyerétől retteg, szerintem a Böbe is, de Elza is csak úgy nyargal el előle. Elzát még soha nem láttam elfutni semmilyen macska elől, ez a kis dög, meg stressz alatt tartja az összeset, Herkulest is lepofozza. 
A Böbe amúgy se egy haverkodós cica, fél minden macskától, de azt nem tudom, hogy a Nyenyere rémuralmának hogy vessek véget. 
Attól félek, hogy valamelyik nagy elrohanásnál egy róka fogai közé szalad, szóval most tiszta ideg vagyok megint, hogy hol a Böbe.