Kis vegyes savanyúság

Böbe reggel bejött és annyira zabált, mint egy kis malac. Aztán ott helyben ki is okádta az egészet... ezzel kezdődött a nap. Kis híja volt, hogy én is rá nem raktam a magamét, amikor feltakarítottam. Nincs neki baja, csak annyira falt, hogy kilökte a kis gyomra. 
Utána már csak szárazat evett, ő egyébként is azt szereti jobban. 
Eszméletlen pózokban tud aludni. :))))) Néha úgy kell megnézni, hogy akkor ez most hogy. :))))

kk_img_20240819_125736.jpg

Voltak terveim tegnapra, de megint annyira meleg volt és annyira magas volt a páratartalom (80%), hogy semmihez semmi kedvem nem volt. Két nap alatt ment fel 56%-ról, ezért ez húzós. 
Végül annyit csináltam, hogy lementem az almafa alá és összeszedtem a hasznosítható almákat, majd meghámozom, lereszelem és elrakom télire, palacsintába, sütibe jó lesz, vagy turmixba, akár egy zabpelyhes reggelibe. 
Üvegeket kell vennem, mert már alig van kicsi. 

Aztán leszedtem a kisebb cukkiniket és sárga patisszonokat, pár paprikát, zöld paradicsomot és vegyesen elraktam savanyúnak télire. 
Így van már uborkám, csalamádém és ez a vegyes savanyú. A szokásosokon kívül most borókabogyót és tárkonyt is tettem bele, bár a borókabogyó is szokásosnak számít már az utóbbi időben. 

kk_img_20240820_122954.jpg

És talán lesz még az uborkámon is valamicske. 

kk_img_20240819_074851.jpg

Talán lesz még cékla (sárga biztos) és pár szem piros is. Azon lamentálok, hogy vessek-e kínai kelt, mert évek óta ki akarom próbálni a kim chit, de nem tudom... lehet, hogy csak ebben a fülledt hőségben nincs kedvem most ezzel foglalkozni.  Nyűgös lettem a párás melegtől, eddig bírtam. 
Illetve bírom most is, mert alapvetően nincs más választásom és az utóbbi két nap még normális is volt, nem is szólhatok egy szót sem. Pl. a szegediek jó, hogy még élnek egyáltalán, de azért rohadtul tele van a puttonyom nekem is ezzel a nyárral. 
Egyébként délutánra szerencsére - mielőtt nagyon felmelegedett volna az idő -  jött egy nagy felhő és itt zörömpölt és villámlott egész délután, de nem esett belőle semmi. 
Lehűlt 26 fokra, de nem tudtam/mertem kimenni a villámlás miatt.

Aztán behoztam még a nagyobb cukkiniket is, felkockáztam két zacskónyit, egyet lereszeltem és besóztam tócsninak valónak -kicsavartam, abból egy zacskó lett a fagyasztóba. És egy harmadikat is felkockáztam és elkezdtem megfőzni, hogy csinálok cukkini sajtot belőle, de nincs itthon zselatinom... 
Félretettem, amikor meghűlt bement a hűtőbe, majd ma veszek zselatint, de az is lehet, hogy végül majd krémlevesnek turmixolom össze egy kis tejszínnel. Valami csak lesz belőle. :)))))
Már nem is tudnám megmondani, hogy mikor ettem utoljára levest, mert ezekben a melegekben nem esik jól. A gyümölcslevest meg nem szeretem. 

Lassan lehet enni a római salátát is. 

kk_img_20240819_074826.jpg