Hagymások kiásása és gazolás a susnyásban

Tegnap reggel nekiestem az előkertnek az ásóvillával és felszedtem egy csomó virághagymát. 
Kétféle őszi kikericset, fehéret és lilát, mert már annyira benőtte körülöttük a többi a növény a teret, hogy az is lehet, hogy ki se tudtak volna nyílni, de ha igen, akkor se látszottak volna. A lilából rengeteg lett, de a fehér éppen csak szaporodott az évek alatt, nem is volt szép sose. Remélem jobb helyet találok majd neki. 

Ezek a lilák, gyönyörű, hatalmas hagymák, a fehérek nagyon csenevészek.  

kk_img_20240805_132445.jpg

Volt egy szerencsétlen krókuszültetésem is tavalyelőtt ősszel a pálmaliliom mellett/alatt, nem is virágzott alatta igazán, pedig ezek szép, nagyfejű, sötétlila krókuszok, azokat is kiástam, illetve szintén be volt már szorulva a vetővirág is. Azt hiszem anno 1 darab hagymát vettem (most ezen mosolygok, de ez még a legelső vásárlásom volt és kísérletnek szántam, bár egyébként is szeretek így 1-2 darabból magamnak szaporítani), most kiástam legalább 20-25 darab hagymát és szép nagyok is. 

Kiástam  egy csomó halványsárga íriszt is, visszavágtam a levelét, annak is, ami a földben maradt, mellette is volt egy krókusztelep, abból is kijött egy rakás hagyma.  
Valamelyik nap a bunkós díszhagymákat ástam ki, már amennyire díszhagymát fel lehet szedni, mert annyi apró hagyma volt a földben, hogy egy csomót visszatemettem, szerintem ott már díszhagyma lesz örökre, akár tetszik, akár nem. 
Pár hete a fehér gyöngyikéket is kiástam, most átválogattam őket, megtisztítottam és ki is ültettem őket két helyre is. 
Tegnapelőtt az ásóvillával felnyomkodtam egy részt és a nagy hagymaásás közepette jutott eszembe, hogy azon a részen volt nekem világoskék fürtös gyöngyikém is. Gyorsan meg is kerestem őket, kiszedtem és újra ültettem majdnem ugyanoda és mellé tettem a fehér gyöngyikéből is, a többit meg kitettem a ház elé (bár, mintha már ültettem volna, de legfeljebb két helyen lesz. 
Maradt meg néni csesznye sárga krizantém a ház előtt, azokat is felkötöztem. 

Most aztán elkezdhetem keresni a hagymáknak az új helyet. Nem is biztos, hogy ezen az őszön veszek már hagymákat, mert rengeteg van és nem tudom hová tenni. Majd amikor megint újabb részeket hódítok meg, akkor veszek újakat. 

Aztán délután kicsit elfelhősödött és azonnal mentem is kifelé gazolni a kerítés melletti cserjést.

Így nézett ki: 

kk_img_20240804_143715.jpg

Csak egy kis részen tudtam megcsinálni, mert annyi kék fadongó, lódarázs, poszméh és miegymás van még most is a barátcserje virágain, hogy nem igazán merészkedtem a közelébe. 

Ilyen lett: 

kk_img_20240805_132115.jpg

Kiszabadult egy talajtakaró tuja, vagy boróka (?) is, azon gondolkodom, hogy át kéne innen ültetni, vagy legyek még türelmes? Tulajdonképpen azért tettem oda, hogy majd a fenyő alatt szépen betakarja a talajt, de az a fenyő az idén nőtt valamennyit először, nehezen halad szegénykém nagyon. Majd lehet, hogy kiárkolom körülötte, hogy nagy esőknél jól beálljon a víz, hogy elég legyen neki. 

kk_img_20240805_132121.jpg
Aztán a barátcserje mellett visszanyestem a jószagú cickafarkat, mert már elnyílt, de a többi cserjével annyira összenőttek, hogy nem merészkedtem közéjük. Lassan elvirágzik, akkor majd folytatom azon a részen is. 
Addig is nekiálltam az egyik legmostohább résznek, pedig az volt a legelső, amit felvilláztam, amikor még az egész kert csak egy nagy füves parlag volt. Telepítettem oda egy boglárkacserjét, ami tavaly kihalt a sok csapadék miatt és azt hiszem az alapos virágzás utáni metszésem se segített neki a túlélésben. Ültettem még oda fürtös gyöngyikét, a hagyományos  kéket és pár sárga nárciszt. 

Így nézett ki ez a rész 2021. 08. 11-én, azaz 3 éve. Ott a fekete geotextileknél van a boglárkacserje, ami kipusztult és mellette balra látszik egy kis lilás valami, az a barátcserjém. Ma már hatalmas. :)

kk_img_20210811_085809.jpg

Ezt a részt közben ellepte a gyom, arra kezdtem el járni és olyan lett, mint a beton. 

kk_img_20240804_143724.jpg

No és akkor most ezt kezdtem el felnyomkodni a villával, hogy kiszedjem a füvet és majd le fogom takarni geotextillel (a fele most is le van takarva) és ott a barátcserje is látszik, hogy mekkora már. 
A téglák a geotextilt tartják a földön, de majd leteszek egy újabbat is, amíg kitalálom mi legyen a sorsa ennek a résznek. 

kk_img_20240805_132104.jpg

Közben jutott eszembe, hogy ott vannak (valahol) a nárciszok is, hát alig találtam meg, mintha elvándoroltak volna, de nem, hanem a barátcserje nőtt meg annyira, hogy totál csalóka lett a hely. 
Végül kiástam a nárciszokat, a gyöngyikét ott hagyom, ott szaporodhat tőlem. 

kk_img_20240805_132418.jpg

Annyira leizzadtam, folyt a csatak a szemembe és valami meg is csípett megint a hátamon, ezért a gyomlálást nem fejeztem be, hanem bejöttem. Elég is volt egyelőre. Fürdés, hajmosás, aztán úgy benyomtam egy doboz barna sört, mintha vizet ittam volna. :))))

Közben nagyon szépen virágoznak a bugás lángvirágok is (Phlox paniculata) és a Kleopátra tűje is egyre nagyobb (alsó kép), őt még fogom mutogatni. 

kk_img_20240805_054448.jpg

kk_img_20240805_054334.jpg