Az veteményesrül, csigákrul, viharrul és mindenféle csípésekrül

Ma reggel is esik az eső... már tényleg abbahagyhatná, mert ez már szörnyű. Valamelyik nap véletlenül kifordítottam egy jácinthagymát, félig el volt rohadva. 
Gyakorlatilag 2022 nyár vége óta esik, másutt meg imádkoznak az esőért. Valami baj van az égi logisztikával, nem lehetne ezt egyenletesebben eloszlatni? 

A kedd reggel is csigavadászattal kezdődött és lassan azzal kezdek szembesülni, hogy a házasok több gondot okoznak, mint a spanyolok. Utóbbi se semmi, de azokat leölöm és a Bros Vitrol is tényleg nagyon hatékony ellenük. 
Vettem még egy kilós Bros Vitrolt, mert nemsokára el fog fogyni a 25 dekás. Elsőre is jobb lett volna a kilós, mert ár-érték arányban a kilós jóval olcsóbban jön ki. 

A házasokra viszont nem hat, mindenhová felmásznak, még a kis melegházikóban is találtam, lezabálta a brokkoli palántámat... nem tudom hányadszor fogom újravetni, de lesz brokkolim, ha akármi történik is. (Nem mintha olyan nagyon szeretném, de néha krémlevesnek, vagy pirítósra krémnek finom.) És csakazértis! 
A Kleopátra tűje palánták viszont még megvannak, tegnap újra körberaktam őket citromfűvel. Az előkertben van a legtöbb citromfű szétszórva és a házas csigák nagyon megfogyatkoztak, alig van benn a kertben belőlük, legalábbis azokon a részeken. 

Olyan szemmel is elkezdtem körbejárni, hogy mit nem szeretnek. Pl. a szomszéd felőli oldalról (aki nem műveli a kertjét és biztos, hogy nem irtja a csigát), nem igazán jönnek befelé, mert ott van végig kakukkfű, oregano, tárkony és fehér üröm, de ott vannak közel a zsályabokrok is. A csicsókát is kerülni látszanak. 
Mindenből fogok átültetni a másik oldalra is, bár jó sok meló lesz velük, mert ezeket nagyon időben kell visszavágni, különben benövik az egész kertet 5 perc alatt. 

Rengeteget mentem a kertben, mert a spanyolokkal zéró tolerancia van, ezért amikor leteszem a kis gyilokkésemet, de még valahol meglátok spanyolt, akkor visszamegyek és kinyírom és majdnem mindig meglátok még, de ha kell, akkor hússzor megyek végig és vissza. Nem tudok egy jót fotózni se, mert folyton beléjük botlok! Az igaz, hogy eléggé szét van verve a kert, most nem sok fotóznivaló van. 
Voltam viszont tegnap a közeli városban és látva a károkat, azt kell mondanom, hogy mi itt a vihart gyakorlatilag megúsztuk. 
Én még olyat nem láttam, szinte nincs épkézláb fa a városban, hatalmas fűzfák, juharok, fenyők dőltek ki, vittek magukkal kerítést, tetőt, de garázsok teteje is le van szaggatva, volt ahol egy garázs össze is dőlt. Óriási károk, ott sokkal erősebb szél lehetett és a növényzetet látva a jég is sokkal nagyobb volt. Borzasztó volt végigmenni az utcákon és látni a pusztítást. Most már ez lesz? És egyre rosszabb lesz? :(

A másik bajom a szúnyogok és egyéb csípős izék. Agyfaszt kapok már a csípésektől, nem tudom, hogy ezek az idén milyen szúnyogok (vagy mik csípnek), de régebben, ha megcsípett és azonnal be tudtam kenni ecettel, akkor nem vált viszketőssé, vagy nem annyira. Most viszont van a vádlimon kettő hatalmas csípés is, nagyon régóta és nagyon viszket. A könyököm hajlatában másik két csípés, ami nem tudom mitől van, de másképp néz ki és azok se múlnak és nem is enyhülnek semmitől. 
Bementem a gyógyszertárba és vettem Antivakarint. Elég sok fajtát találtam a neten, de ez a legszimpatikusabb nekem. Nem tudom mennyire ablakon kidobott pénz, bekentem vele a csípéseimet és kicsit jobb lett, de idővel megint viszketni kezdtek. 
Aztán tegnap délután a karomat csípte meg valami hátul, akkora lett, mint egy 20 forintos... az ecet használt neki, az Anitivakarintól annyira égett és viszketett, hogy végül ecettel lemostam róla. Pedig az van ráírva, hogy minél hamarabb be kell vele kenni. Hát... az ecet jobbnak tűnik, arra legalábbis, de ma is megcsípett egy légyszerű valami, arra jó volt a kenőcs. (pedig befújtam magam tetőtől talpig kullancs és szúnyogriasztóval, de erre a dögre úgy tűnik nem hatott). 
Tényleg a puttonyom is tele van azzal, hogy éjjel a saját vakarózásomra ébredek fel. 

***

Isten tudja az idén hányadjára (már fent említettem), tegnap délután vetettem megint brokkolit és karfiolt. Újabb nekirugaszkodás, aztán majd remélem nem jönnek a földibolhák is, de akkor megfogadtam, hogy permetezni fogok. 

Kedden kiszedtem némi gyomot is a virágosban, miután kitámasztottam az elvigázott bazsarózsa leveleit. Még ilyenkor nem szoktam levágni, csak a terméskezdeményeket vagdostam le róla. Aztán felszabadult ott egy terület, kiirtottam egy nagy rakás spanyol nudistát, amik ott voltak megbújva a levelek alatt és kigyomláltam egy területet. Majd egy piros kokárdavirágot át fogok oda ültetni, mert az egyik magas varjúháj szinte teljesen benőtte szegényt. 

Tegnap a paprikát kapáltam meg, illetve kitisztítottam az egyik helyet, ahol egy sor borsó volt és a helyére kiültettem az okra palántákat. 
Egy másik borsó sor helyére pedig a radiccihio salátákat (3 db lett csak) és egy db római salátám lett, de majd vetek még, mert az képes folyamatosan nőni nyáron is. Erre a helyre ültettem még ki  kb. 6 db bimbós kelt is, körbeszórtam fahamuval és az ágyáson kívül - hogy a közelébe se menjenek - csigaölővel. 
Aztán kigyomláltam az egyik hagymaágyást és a bazsalikomot is, mert már nagyon ellepte a fű és kitisztítottam a nagy borsóágyás felét. Majd folytatom, nem volt többhöz kedvem a hülye csipkedős dögök miatt és enyhén szólva idegrángást kaptam, amikor megint elkezdett esni a rohadt eső. 

Már egész komoly paprikáim vannak, csak minden csupa sár emiatt az ítéletidő miatt, ami volt. 

kk_img_20240611_075305.jpg

kk_img_20240611_075332.jpg

Nekilódul az Új-Zélandi spenót is, lesz ez még egy négyzetméter is, vagy több. 

kk_img_20240611_075323.jpg

A fekete paradicsom is nagyon halad, a többi még csak virágzik. 

kk_img_20240611_075346.jpg

kk_img_20240611_075402.jpg

A hagymán látszik, ahogy megvagdosta a jég. 

kk_img_20240611_075449.jpg

Virágzik a zöldbab is, ez zöldhüvelyű lesz. 

kk_img_20240611_075500.jpg

Piros lollo saláta, érdekes, de ez nincs annyira megszaggatva, mintha valami sávban haladt volna a jég. 

kk_img_20240611_075512.jpg

Az egyik paradicsom ágyás...

kk_img_20240611_075528.jpg

... és a másik.

kk_img_20240611_075637.jpg

Ez vegyes ágyás, van külön paprika és padlizsán is, de annyi palántám volt, hogy nem akartam őket kidobni. Egy zeller is van benne, a többi zeller (szár és gumós is) másutt vannak, de még nem fotogének. :) 

kk_img_20240611_075609.jpg

Ez meg a cukorborsó és a krumpli, jól összeborultak, de a borsó már nemsokára ki lesz szedve. Előttük meg (alul) sárga pattiszon növekszik. 

kk_img_20240611_075654.jpg