Némi átalakítás

Azzal kezdtem a napot, hogy felvilláztam az előkertben egy részt, amiben a fürtös gyöngyikék voltak és kiszedtem őket, már amennyire lehet, mert sok apró hagymácska van a földben, képtelenség mindet felszedni.
Már nagyon régóta készülök kiszedni onnan, mert borzasztóan elterjedt. 

Kiültettem a helyére a 3 magról vetett titóniát, ennyi elég is, mert hatalmas, ágas-bogasra nőnek. Illetve kiültettem az Arkansasi csillagmeténget (Amsonia hubrichtii), remélem megmarad, mert egy darab lett mindössze az összes magból. 
A maradék helyre pedig évelő keleti mákot ültettem ki (Papaver orientale 'Pizzicato'), illetve még ásóvilláztam egy üres helyet, ahonnan kipusztult egy évelő szarkaláb. A helyére beültettem 3 db, szintén az idén magról vetett gyömbérgyökeret. Ebből 6 darab lett, a másik hármat a kút mellé ültettem ki. 
Az előkertbe ültettem át a medveköröm szaporulatot is, így most elég nagy átrendezést kapott az a rész. Még a szintén magonc csomós harangvirágnak is előkészítettem a helyet és az ajándékba kapott celózia magokat is elvetettem. 

Felcsodaásóvilláztam az Árnyas kertben is egy nyomnyi részt, ahonnan még a múltkor lecsaptam a  kaszával a gyöngyvirágot, direkt azért, hogy majd könnyebb legyen a villával felnyomkodni, hát nem volt könnyű. Eszméletlen, ahogy a gyöngyvirág beszövi a talajt, de viszonylag könnyedén ki tudtam rázni a földet a gyökerek közül, csak a villát volt borzasztó nehéz belenyomni. 

kk_img_20240510_150344.jpg

Itt a kép jobb felső részén van a cserjés hortenzia szaporítványom, ez volt az első, amit csak úgy ledugtam a földbe és nagyon örültem tavasszal, amikor láttam, hogy kihajtott. Azt hiszem minden metszésnél rengeteg hortenziát fogok "gyártani", bugásakat is és cserjéseket is. Már most is van egy csomó eltéve, remélem be fognak gyökeresedni. 

kk_img_20240510_150353.jpg

A napvirágok is nyílnak.

kk_img_20240507_080742.jpg

Bugatölcsér (Penstemon). Jól  megviccelt ez a növény. Az első évben, amikor elültettem, nem nőtt semmit, csak vegetált. Télire bevettem cserépbe és bevittem a pincébe, de ott meleg van és elkezdett megnyúlni, ezért kivittem a ház falának a tövébe, letakartam szénával és épp, hogy túlélte a telet. Tavasszal kiültettem a kertbe és éppen, hogy éldegélt, nem nőtt, csak volt. Így aztán ősszel nem törődtem már vele, kinn hagytam, takarás nélkül és most meg ilyen... és ez a növény állítólag védelem nélkül nem telel át... 

kk_img_20240507_081222.jpg

Tátika... ez is áttelelt, makróval csináltam a képet, valahogy megint ilyen kicsi lett az átméretezés után. Ez is így marad...

kk_img_20240508_151844.jpg