Május elsejei kertészkedés

Mostanában minden reggelre kapok egérbelet (farokkal, onnan tudom, hogy egér volt). Állandóan mosnom kell a lépcsőt, mert csupa vér. Nem tudom melyikük hozza, szerintem Elza, de tegnap nemcsak belet kaptam (farokkal), hanem egy (vagy kettő?) komplett kihányt egeret is. 
Eddig egyben, szőröstül-bőröstül kaptam az egereket és pockokat, most nem tudom mi van. Lehet, hogy befal és aztán jut eszébe, hogy a szegény, éhes gazdinak meg nem hagyott? :))))

Kikelt megint (a szétszórt magokból) pár új-zélandi spenót a borsó között. Kivettem kettőt, a legnagyobbakat és átültettem egy helyre, ahol majd terpeszkedhet. Valószínűleg nem is hagyok meg csak egyet majd, mert képes egy négyzetmétert is beteríteni, tavaly is így volt. 
Viszont a "rendes" spenótom lassan szedhető lesz, azt hiszem majd csinálok valami gombás-spenótos-tejszínes mancsot és tésztával fogom enni.  

Mellette a fokhagyma, nem tudom miért ilyen nyeszlett, pedig meg is van trágyázva a föld. Ősszel ültettem el és alig akartak kibújni is. Illetve van még ott pár szál lóbab, ennyi magom volt csak, ezért az idei termést magnak fogom eltenni.  

kk_img_20240429_094615.jpg

Tudom ünnep volt tegnap, de maradt benn a cserjék mellett-között kb. 2 nm-es rész, ahol borzalom volt már a fű, ott lecsaptam gyorsan a kaszával, hogy legalább lássam mi van azon a helyen. Egyébként jó, hogy nem zavartattam magam, mert két óra múlva rázendített a szomszédság is, hiába no, az emberek akkor csinálják a kerti dolgaikat, amikor idejük van.
Azon a részen nagyon terjed a tarack, nem tudom, hogy mivel lehetne úgy agyonnyomni, hogy ne tudjon kibújni alóla. 

Kapáltam még gyomot az évelős-cserjés részen is, de valahogy elfáradtam, akkor bejöttem kicsit pihizni. Nem is voltam túl hatékony tegnap. Kihordtam a palántákat az ablakból, hogy szokják a kinti levegőt. 
Elvetettem a banánuborkát is. 
Találtam egy szaporulatot a sásbokorból, azt is átültettem máshová, illetve átültettem egy lila bugás lángvirágot is, mert a kötött, agyagos részen nem marad meg. Olyan a kertnek a nagy része, mint a beton, pedig rakom a mulcsot rá, de nem elég. Sokkal több kellene, talán kéne rá hozatnom faforgácsot is, mert így nem igazán lesz jó hosszabb távon. 

Megkapáltam megint egy ágyást, a folyondár borzalmasan el van szaporodva a kertben. Nem volt ennyi... persze nem volt időm túl gyakran szedegetni az elmúlt két évben, volt alkalmuk megerősödni. 

A díszkertben nagyon szép zöldek vannak minden árnyalatban. A mályvacserje is nagyon mutatós a friss leveleivel és hajtásaival. 

kk_img_20240428_084017.jpg

A kis lúcfenyőm is milyen szépen hajt. Kicsit görbécske, majd teszek mellé valami karót és kikötöm, hogy visszaegyenesedjen. Szerintem a mellette lévő bugás hortenziától (a képen nem látszik) hajlik el. 

kk_img_20240428_084054.jpg

kk_img_20240428_084111.jpg

Ez a írisz már volt, de nagyon szép, kedvenc lesz. 

kk_img_20240428_135537.jpg

kk_img_20240429_094323.jpg

kk_img_20240429_094422.jpg

Nagyon szépen kihajtott a tölgylevelű hortenziám is. Azóta már körbeszórtam fenyőkéreggel, mert volt még egy zsákkal itthon. Nagyon szárad körülötte a talaj, muszáj volt betakarni. Addig nem akarom alatta talajtakarókkal beültetni, amíg el nem terebélyesedik kicsit. Nem tudom mekkora lesz, de ezen a részen még várnom kell az elrendezéssel, addig a fenyőkéreg takarás tökéletes. 

kk_img_20240429_094730.jpg

A bordó kökörcsinek még virágoznak is, de már a terméseiket is érlelik azok, amelyek elvirágoztak. 

kk_img_20240429_095020.jpg