Tyű, de sokat dolgoztam szombaton a kertben!

Uhh, a péntek és a szombat reggelt is kaszálással kezdtem. Kezdek belejönni megint, mint a kiskutya az ugatásba. Az első idei kaszálásom után 3 napig fáradt voltam, most meg tök jól érzem magam és elégedett is vagyok nagyon, mert csak a kert alsó része volt a cél, de jóval többet kaszáltam le. Combközépig ért a fű, de friss nagyon, szinte harsogva vitte a kasza. 
A ronda ól még most is ronda, de már elkezdte benőni a lonc, nem sokáig fog már így látszódni. 

kk_img_20240411_130247.jpg

kk_img_20240413_111043.jpg

Annyira jól ment a dolog, hogy végül nekiestem az "erdőnek" is, óriásira nőtt (és virágzó) vérehulló fecskefüvek és bürök volt a zöme, na meg már a medvetalpak is megindultak. A vérehulló fecskefűtől még most is bizsereg az orrom, rémes szaga van, mindig majd megfulladok, amikor vágom és van belőle bőven, pedig egyszer nekiestem és késsel kivagdostam még egy kora tavasszal az összeset, de megint rengeteg van. Szóval jó nagy fű volt benne és levágtam az egészet. 

kk_img_20240413_111123.jpg

Már csak a ház előtti rész van, de az marad valamikorra, mert a jövő hétre rémes időt ígérnek, megint egy csomó esőt és még 0 fokot is. Nem örülünk! 
Illetve majd kívül, a kerítés mellett is végig kell mennem valamikor a kaszával, mert sajnos a szomszéd föld gazdája nem vágja. Sose találkozom vele, azt se tudom ki az, akkor szólnék neki, de ide általában nagy gépekkel jönnek vágni a füvet (vagy ami éppen van benne). Vagy felszólíttathatnám, de akkor levágná max. egyszer, azzal se lennék beljebb. És tulajdonképpen hálás vagyok neki, hogy elküldte innen azt a lomos pasit, aki itt mellettem tárolt mindent, de még lerobbant IFA-kat is. Irtó ronda látvány volt, szóval inkább a fű, mint az. 

Nekiestem a kaszálás után és a tavaly leterített geotextilt is odébb húztam a frissen vágott részre. Látszik, hogy teljesen fűmentes a helye. Nem tudom még, hogy mit teszek bele, az is lehet, hogy visszatakarom, de a lépcsőt ki akarom szabadítani előtte és széleire már tudok növényt ültetni. 

kk_img_20240413_133435.jpg

Tavaly ezt a lejtős részt is letakartam, mert ide egy újabb sziklás részt szeretnék kialakítani, de teljesen megette az idő a geotextilt, a szétmállott részeken kinőtt a fű, ezért felszedtem. Látszik, hogy mennyire füves alatta, ezért ezt a részt letakartam egy új darabbal. 

kk_img_20240413_133541.jpg

kk_img_20240413_134517.jpg

kk_img_20240413_142244.jpg

Volt egy geotextillel letakart rész az életfák alatt is, nem nagy, még 1 nm sincs, de odébb húztam onnan a takarást és csupasz maradt a hely. 
Már napok óta terveztem, hogy kiveszek pár japán szellőrózsát, mert nagyon elszaporodott. Át is ültettem 5 tövet arra a helyre és még további 3 darab haranglábat is, mert az is szaporodik, mint a csicsóka. Jó lenne, ha megmaradnának. 

kk_img_20240413_142353.jpg

Már olyan sok és sok fajta növényem van, hogy visszafogtam a vásárlást, az idén tényleg. A télen megrendelt magokból nevelek palántákat, illetve a saját növényeimet szaporítom most már, mert irdatlan sok van. 
Azt nem mondom, hogy egyáltalán nem veszek többet, mert úgyse állnám meg és tervben is vannak még, mint pl. fás bazsarózsák és egy fajta lilabogyóra is fáj a fogam, mert ami megvan (Callicarpa bodinieri 'Profusion') valamiért nem bogyózik és ha bogyózna se lenne olyan a színe, mint amit szeretnék. (Callicarpa dichotoma ‘Issai’)

A tölgylevelű hortenziám nagyon szépen növekszik, remélem jó helye lesz ott ahol van. Sajnos jön a hideg, még 0 fokot is ígérnek, amiből akármi is lehet... remélem nem fog megfagyni. 

kk_img_20240413_111443.jpg

És persze nyílnak a virágok. :) 

kk_img_20240412_182319.jpg

kk_img_20240413_142826.jpg

kk_img_20240413_172235.jpg