Rapini

Tegnap megint sikerült hoznom 3 krizantémot, kettőt féláron vettem, már majdnem elvirágoztak és a harmadik se volt egy ökör ára, és persze ilyenek még nincsenek. Hogy áttelelnek-e, az majd kiderül. 
A két leárazott margaréta formájú, eddig nálam egy maradt meg ebből a fajtából, egy fehér. Kéne lennie valahol egy pirosnak is, de vagy nem maradt meg vagy még ezután fog kinyílni. 
Már nézegettem a tavalyi képeket, de azóta megváltozott a kert, újabb részek villázódtak fel és annyira felnőtt egy csomó növény, hogy nehéz felismerni, hogy pontosan mi hol és melyik volt. 

Illetve hoztam egy csomag Fritillaria michailovskyi-t is, majd ma ki is találom, hogy hová kerüljön. Azt írják róla, hogy félárnyékos helyen is jól érzi magát, lehet, hogy ilyen helyet keresek neki a kertben. 

Ez a hétvége eltelt anélkül, hogy két szalmaszálat keresztbe tettem volna a kertben, de tegnap az idő is rossz volt, ámbár egyáltalán nem volt semmi se a borzasztó nagy esőből, se a nagy szélből, se a nagy hidegből, amit jósoltak. Ma reggelre viszont már csak 1 fok van kinn. 

Bevettem a 3 utolsó padlizsánt és megsütöttem fokhagymás, bazsalikomos olíván, teljesen pépesre szoktam sütni és amikor kihűlt, akkor tejföld adok hozzá. Pirítósra így is nagyon finom. 
Illetve leszedtem egy nagy csokor rapinit is. Jópár már kivirágzott belőle, azokat hagyom, hátha sikerülne még magot érlelnie. A leszedetteket megblansíroztam és betettem 2 adagot a fagyasztóba, egyet pedig majd ma elkészítek tejszínnel egy kis tésztára. 
A piros egy vajrépa, nagyon szépen nőnek már. Ezt a vacsihoz vettem be és tényleg "vaj", annyira puha a húsa, nagyon finom volt. 

kk_img_20231015_154243.jpg

kk_img_20231015_154222.jpg

kk_img_20231015_154209.jpg

Ez pedig az OBI-ban... ez borzasztó. Imádom a karácsonyt, de nem októberben. Be se mentem ide, egyszerűen nem érdekel. Az ember azt várná, hogy ilyenkor rengeteg virághagyma van, mert annak van ideje, de alig volt egy nyomorult kis polc, az is rendezetlen és lefosztva és nem is igazán volt semmi érdekes, de nem is baj. Ma érkeznek a Királykertészettől a hagymáim. Végre mászkálhatok a kertben kitalálni, hogy mit hová tegyek. 

kk_img_20231015_093351.jpg