Rémes vasárnapi idő

Vasárnap borzasztóan kellemetlen idő volt, eső, hideg és szél, ezek együtt nem igazán jó kombó. A szombat viszont érdekes módon nem volt olyan rossz, mint amit ígértek, még a nap is sütött, nem volt eső (egész napos eső volt az előrejelzésben) és jó meleg volt. Az ígéret vasárnapra ért ide. 

Pedig ki kéne ültetnem egy kis fügefát, amit most kaptam. Nagyon szép kis egészséges növény. Másfajta, mint ami nekem van és folytontermő. 
Illetve véletlenül (fel akartam kötni) letörtem egy hatalmas ágat az egyik krizantémomról is, annyira sajnálom, az egyik legkülönlegesebb színű krizantém a kertben, de levágtam róla (a letörtről) nagyobb ágakat és ledugdostam a kertben, de még van egy nagy darab, azt majd egyben szeretném kiültetni, de a bimbókat majd levágom róla, hogy a növény a gyökerekre tudjon koncentrálni. 

Sütőtök krémleves volt a hétvégén a kaja, szerintem még életemben nem csináltam, de finom lett. 
Hagymát dinszteltem kicsi olaj és ghí (vaj is lehet) keverékén, tettem bele fokhagymát is, azt is lesütöttem. Aztán bele a hámozott, kockákra vágott sütőtököt, sót, egy kicsi darab nagyon apróra vágott, friss gyömbért, szerecsendiót reszeltem bele és szétmorzsoltam benne egy erőleves kockát is. Kapott vizet és átpároltam az egészet, teljesen puhára, aztán összeturmixoltam. Tettem bele egy fél doboz tejszínt, azzal is összeforraltam és a végén kapott még egy kis őrölt borsot is. Pirított napraforgómaggal tálaltam, mert a tökmagot az én gyomrom valamiért nem igazán veszi be. 

kk_img_20230924_130554.jpg

A képek még a napos elmúlt héten készültek, az elsőn a lilabogyóm van, amin nincs még egy szem lilabogyó sem. :( Cserébe a tavalyi kb. 20 centijéhez képest jó nagyra nőtt, remélem jövőre bogyózni is fog. 

kk_img_20230921_073417.jpg

A Kleopátra tűje még mindig nagyon szép. 

kk_img_20230921_073432.jpg

kk_img_20230921_073510.jpg

kk_img_20230921_073533.jpg

A Titóniák is csodaszépek még most is. 

kk_img_20230921_073832.jpg

Ez pedig a legújabb szellőrózsám, kicsivel tömöttebb a virágja és a szirmok is fodrosak. 

kk_img_20230921_073844.jpg