Sütöttem ghí-t

Tegnap az eső ellenére is kimentem, volt egy kis idő, amikor nem esett, nem is szemelt. 
Kertészkedésnek nem nevezném, de összekötöttem pár bokor krizantémot, mert már erősen dőltek szét és a növénytámaszok nem tartják rendesen már most sem. Mi lesz, amikor tele lesznek virágokkal? 
Igazítottam kicsit az Astereken is. Nagyon jó ez a vékony, zöld drót, amivel körbe tudom húzni a növényeket, mert nem látszik, viszont fogja. Ami magas és dől, amellé szúrok le nádpálcát és úgy tartja meg a növényt. 
Nagyon magasak az Asterek, de van pár 1 méter fölötti krizantém is. 
Ma reggel is megkötöttem egyet megint, remélem most már jók lesznek, mire kivirágoznak, de majd mutatja még magát, ahol kötözni kell. 

Közben rengeteg csigát kidobáltam a kertből, nem láttam még ennyit, mióta itt vagyok. Ezeket nem én pakoltam így össze, itt voltak. Bár jobban örülök, hogy házas, mert állítólag megeszi a spanyolcsiga petéit és ez végül is jó, de minden mást is megeszik. Az idén az árnyékliliomok is olyanok, mint a szita, de a káposzták alsó leveleit is kirágták már, az összeset. 

kk_img_20230920_073639.jpg

A rózsalonc meghibbant... virágzik. 

kk_img_20230914_084407.jpg

Azt hittem a tollborzfűből már semmi sem lesz, de most kezdi mutatni magát. 

kk_img_20230915_183408.jpg

Egyre jobban kéklik a kékszakáll is, pedig az idén kicsit elrontottam a metszését. Viszont nagyon jól mutat együtt a tűztövissel. 

kk_img_20230920_073216.jpg

A hétvégén vettem 2 nagy darab vajat és sütöttem belőle ghí-t. Jófajta vaj volt, mert nagyon kevés maradvány jött ki belőle, az alsó képen látszik, hogy mennyi. Egyébként azt sem kell kidobni, nem néz ki jól, de pirítósra nagyon finom. A sütés után pedig csak az aranysárga tiszta vaj marad, ez a ghí és nem romlik meg. Akármeddig eláll... állítólag, de nálam annyira nincs ideje, szóval ezeréves ghít nálam nem találni, az biztos. :D 

kk_img_20230919_085659.jpg

kk_img_20230919_085650.jpg