Cukkinis süti

Annyi cukkinim van, hogy kínomban már mindent csinálok belőle. 
Egy másik bloggertől csórtam az ötletet, persze én semmilyen receptet nem vagyok képes soha betartani, mindegyikbe belefantáziálok, ezért ez se lett teljesen olyan. 

Fogtam egy sárga cukkinit és lereszeltem (kb. 40 dkg lehetett, de nem mértem), adtam hozzá két zacsi vaníliás cukrot, egy sütőport, 1 lapos teáskanál szódabikarbónát (legközelebb vagy az egyiket, vagy a másikat teszek), 3 evőkanál cukrot, 1 teáskanál fahéjat, kis őrölt gyömbért, két tojást, kb. fél deci étolajat (a legközelebbibe nem teszek majd, van a dióban elég zsiradék), beleborítottam egy fél üveg szilvabefőttet, 1 csészényi darált diót és kb. fél csészényi apró zabpelyhet. Az egészet összekevertem és végül annyi lisztet adtam hozzá, amit felvett. Kb. 4 evőkanálnyi volt.
Összekevertem és egy kerek szilikonformába öntöttem és előmelegített sütőbe tettem be. 
Kb. 45 percet sütöttem először 180 fokon, de úgy láttam, hogy túl hirtelen sül és levettem 150 fokra. Kicsit megszurkáltam a tetejét, hogy a kipárolgó nedvesség el tudja hagyni a sütit. 

Meglepően finom lett az eredmény, belül egészen krémes lett. 

kk_img_20230814_182850.jpg

kk_img_20230814_183011.jpg

A süti folyománya, hogy megvan a cukkinik sorsa, el fogom tenni őket lereszelve, cukorral és citromhéjjal üvegbe, jó  lesz sütibe a télen. 
Az a jó a tökökben, hogy gyakorlatilag alig van ízük, ezért bármilyen ízűre lehet őket készíteni. 
Van még kinn két nagy gömbölyű, világoszöld cukkini, egy gömbölyű, sötétzöld cukkini, rengeteg sárga és két hatalmas tökisszon is, illetve 3, de egyet meghagyok magnak. Mindegyikből hagyok az idén, mert megfogyatkoztak már a magvaim.

kk_img_20230811_080642.jpg

kk_img_20230811_080645.jpg

kk_img_20230811_080421.jpg

kk_img_20230811_080331.jpg

kk_img_20230811_080056.jpg

Böbe nem jött be, hiába hívtam este. Kiabáltam érte, kinéztem vagy hatszor, hívogattam, de semmi. Már itthon van, egyben, megreggelizett... nagy kő esett le a szívemről, most nekem is meg kell tanulnom újra elengedni őt.
Még látszik az oldalán, hol le van nyírva a szőrikéje, de már begyógyultak a sebek. 

kk_img_20230812_145328.jpg

Nem tart már sokáig a kinn éjszakázás, mert abban a pillanatban benn vannak, ahogy picit lehűl az idő. 
Elza pl. most is benn aludt.