Apró-cseprő

Túl sok minden nem történik a kertben,  mert nem igazán van most időm. 
Kedden este gyomlálgattam itt-ott, tegnap este a rózsákat tettem rendbe, levágtam az elnyílt virágokat és kicsit formára vágtam a töveket. Nem tudom mi van a rózsákkal az idén, nincs levél rajtuk. Vagy rosszul csinálok valamit, vagy besokalltak az esőtől, bár a virágzással nincs baj. 
A barátcserje is tovább hervadozik... meg vagyok ijedve, hogy kipusztul, van viszont egy kis magonc a tövében, majd átültetem valahová a kis aranyosat. 

Leszedtem 5 gyönyörű szép padlizsánt is, megsütöttem őket és krém formájában mentek a fagyasztóba.

Vannak részek, ahol kopárosodik a kertem (nem magától), mert tegnap visszavágtam az ernyős verbénát is, mert már szórta a magját. Egy rohadt gyomnövény, az idén elegem volt belőle. Még most is kétmarokkal szedtem kifelé a rengeteg tavalyi magból kikelt növényt, szóval szép virág, de amúgy egy borzalom. Egyre biztosabb vagyok abban, hogy fogom tartani a kertemben ezt a növényt. 
Kizárólag a kacsafarkú szenderek miatt tartottam meg, de az idén egyet se láttam még. Tavaly rengeteg volt. 
Az előkertben van még 3 tő hatalmas verbéna, majd arra mehetnek, ha lesznek. 

Cserébe jönnek a szarkalábak megint, már egy csomó bimbó van rajtuk és nyílik egy csomó más is. Ott vannak pl. a phlox-ok, abból jóval többet tervezek behozni a kertbe, mert nagyon szépek. 
Sajnos tavaly kipusztult egy lila és egy fehér is. Lilám már van másik, de fehéret még nem kaptam. Sőt létezik rózsaszín-fehér csíkos is, olyat is szeretnék. 
Az előkertben van egy erős pink színű, várom, hogy kicsit terjedjen és akkor majd viszek át belőle máshová is. 

A büdöskék is egyre szebbek, ez egy citromsárga apró virágú büdöske. Gondolkodtam, hogy abbahagyom már az egynyáriak ültetését, de amikor a büdöskék így rázendítenek, akkor mindig meggondolom magam, mert nagyon mutatósak. 
Nem is értek sokakat, akik idegenkednek a sárga virágoktól. Mostanában több helyen is olvastam.  Mindenesetre azok, akik nem szeretik, kimaradnak a kúpvirágok csodájából is, a hamuvirágból is, a kokárdavirágból is, sőt a sárga rézvirágokat se csodálhatják vagy a sárga pillangóvirágokat...  Olyan sok gyönyörű sárga virág van. 

kk_img_20230731_180754.jpg

Méhbalzsam.

kk_img_20230731_181027.jpg

A kínai hamuvirág is kezd nyílni, még biztos lesz róla kép, amikor teljes virágzásban lesz Mögötte pedig narancsárga apró virágú bödöske van és "rendes" büdöske. 

kk_img_20230731_181012.jpg

Az Árnyas kertem is nagyon szép most, nyílik a Macrophylla hortenzia és az árnyékliliom is, ezek nagyon jók. Szinte folyamatosan virágzik valamelyik. A kép jobb alsó sarkában látszik kicsi a kínai szellőrózsából, már nagyon tele van bimbóval. 

kk_img_20230731_180807.jpg

A gyöngyikés gyepliliom (Liriope muscari) is alakulgat már. Terjed is szépen, de érdekesen hozza az új hajtásait, elég nagy távolságokra bújik elő az eredeti növénytől. A legtöbb kb. fél méteres távolságban jött elő. 

kk_img_20230731_180831.jpg

Az előtérben már látszik a tarackoló kékgyökér is. Minden őszi növény nagyon hamar nyílik az idén. Már vannak a krizantémokon is nyíló virágok. Hát fura... tavaly ugyanezek csak szeptemberben-októberben nyíltak ki. 

kk_img_20230731_180920.jpg