ÚjDudvák és őszirózsák

Kellett nekem bemenni a LIDL-be! Rengeteg virághagyma volt, nem is álltam meg, hogy ne hozzak belőle, de nagyon szépek lesznek, ha tényleg ilyenek lesznek. 

kk_img_20230829_180507.jpg

 Itt a szeptember, lassan elkezdem kiültetni a hagymákat is, mert rengeteg van itthon is, díszhagyma és teltvirágú gyöngyike is. Nem is tudom majd mindet kiültetni, mert ezek azokból vannak, amiket felszedtem és rengeteg a szaporulat. Majd a szép nagyokat ültetem ki, a többi meg megy a lecsóba. Eladni nem akarom, mert a zöme kicsi és még nem virágozna szerintem jövőre. 
Ha lenne sokkal több helyem, akkor kiültetném sorokba és szépen felnevelném őket, de annyi hely nincs a kertben. 

És a Királykertészettől is jön majd egy rakás hagymám, még ki kell találnom, hogy hová is ültessem ki őket. Majd előszedem a tavaszi képeket, mert jelen pillanatban arra is csak nagyjából (se) emlékszem, hogy egyáltalán hol vannak a hagymások. Még szerencse, hogy benn vannak a jelzőkarók... a zöme  megvan, gyomláláskor szoktam velük találkozni, de olyan távolinak tűnik, hogy ott tavasszal virág nyílt. 

Elképesztő egyébként a dzsumbuj a kertben, most már a maggyűjtésre megyek majd rá. Pedig olyan sokszor mondtam már, hogy nem fogok egynyári virágokkal bajlódni, de olyan sok szép egynyári virág van, nem szeretnék lemondani róluk. 
Már gyűjtöttem magot a kisebb pillangóvirágokról, citromsárgát, narancsot és pirosat is, illetve találtam pár magját a szeplőlapunak is, azt is összeszedtem, de szerintem azt már nem vetek többet. 
Most, hogy lehűlt az idő biztos, hogy még jobban berobbannak majd, a Cosmos-ok pl. kifejezetten szeretik, ha lehűl az idő. 

kk_img_20230828_065029.jpg

kk_img_20230828_065114.jpg

Az egynyári őszirózsák is teljesen kinyíltak már, mire elvirágoznak, akkorra majd jönnek az évelő fajták. 

kk_img_20230828_065123.jpg

kk_img_20230828_065219.jpg

kk_img_20230828_065903.jpg

A kínai hamuvirág a büdöskékkel a sárga szekció, illetve ott van benne még a lila, évelő lobélia is, meg egy rakás pletyka, amiket a kövek között hagytam meg nőni... aztán  majd jövőre irtani kell, mert nagyon szaporodik ez is a magjáról, de szeretem, olyan elpusztíthatatlan növény, és nagyon szépek az apró, kék virágai. 

kk_img_20230828_065600.jpg