Virágok és fenyőrügy szirup

Mindig pórul járok azokkal a virágokkal, amiket csak úgy meghagyok. Az idén a margarétával jártam így, kicsit túl sok lett belőle. 
Tavaly hagytam, hogy szétszórja a magját, ilyet se csinálok többet, mert kb. mindenütt margaréta nő már, azt hiszem kiváló mulcs lesz belőle, mert nem hagyom meg az összeset, pedig most kezdenek nyílni. Kiültettem tegnap reggel a japán füzet, ha bedúsul a lombja, akkor nagyon szép lesz. 

kk_img_20230529_071320.jpg

Le kell mulcsolnom másutt is, mert az ernyős verbéna még rosszabb, tele van vele minden. Még hagyom picit nőni és belőle is mulcs lesz, a piciket pedig letakarom a mulccsal és majd kidöglenek. 
Sokan nagyon sztárolják ezt a növényt, de én nem szerettem meg. Azért hagyok párat, mert a kacsafarkú szender imádja és szeretem, ha itt röpködnek a kertben. Olyanok, mint a mini kolibrik. 

Szombaton kigazoltam a kert nagyját, pl. a kerítés melletti cserjék körül, az alsó részen, ahol még nem nagyon van növény, de van ott egy krizantém, szegényke alig tudott nőni a sok gyom között. Most kiszabadítottam, remélem majd erőre kap. 
Szinte azonnal kiszáradt a talaj, ahogy kiszedtem a gyomot. Tényleg látszik, hogy mennyire nem tesz jót, ha csupaszon van a föld, de muszáj volt kiszedtem, mert azt se lehetett látni a nagy gazban, hogy hol van már növény és hová lehet ültetni. Elképesztő a fű...

Fantasztikus viszont mind a két sásbokor már, ezeket magról neveltem, most harmadik évesek. 

kk_img_20230526_134512.jpg

kk_img_20230526_134706.jpg

Egyébként most jutottam el oda magamban, hogy lassan elég lesz már a növény. Biztos fogok még hozni valamiket, de ekkora dömpinget már nem csinálok. Pl. nem vetek annyi évelőt magról, mert ilyenkor meg nincs időm kiültetni őket. 
Ezenkívül már rengeteg fajta növény van a kertben, gyakorlatilag ha ezeket szaporítom, na meg szaporítják magukat is, akkor is tele lesz már a kert, akkor is, ha feltöröm a többi parlagot is.

Most már azt hiszem majd csak különlegességeket hozok. Aztán majd kiderül, hogy így lesz-e. Van az mondás, hogy: "Ha meg akarod nevettetni Istent, akkor meséld el neki a terveidet." :)))

Nyílnak az íriszek is, valamennyit segített rajtuk a permetezés, de így is van bimbó, ami elpusztult. Az egyik képet is azért választottam, mert azon látszik a virág, de az elpusztult bimbó is. Különben óriásiak ezek a virágok, a kép nem is adja igazán vissza.

kk_img_20230527_075913.jpg

kk_img_20230527_080023.jpg

kk_img_20230529_070951.jpg

Kinyílt a valamilyen virág is, nem tudom a nevét. Valami hagymás, nem telel át, a pincébe szoktam bevinni úgy cserepestül. Szép növény, remélem még lesz rajta több virág is. 

kk_img_20230523_073005.jpg

A tűztövist fel kellett kötözni, mert fullosan tele van virággal, gondolom rengeteg termés is lesz rajta, őszre biztos lángolni fog a sok narancs és piros bogyótól. 

kk_img_20230528_071958.jpg

A jezsámenek is teljes virágzásban vannak. Ha valaki visszanézi, ezeknek a bokroknak híre-hamva se volt még tavaly tavasszal, csupasz volt a talaj a helyükön, mert előző ősszel a köztes kerítés bontása miatt, ki lett vágva az összes. Az első bokor helyén egész télen a saját kivágott ágai voltak felhalmozva. Hihetetlen nem? 

kk_img_20230529_071714.jpg

Tegnap elmentünk gyűjtőtúrára, rengeteg fenyőrügyet és bodzavirágot szedtünk. A fenyőrügynek kb. a fele fért be az üvegbe, de majd összeesik és utánapótolom. 5 literes üveg. 

kk_img_20230529_085735.jpg