Szuper idő

 Sajnos csak a vasárnapom volt a kertészkedésre, de legalább csodás idő volt. Sok mindent megcsináltam, de még többet kellene, mert iszonyúan nő a fű. Majd délutánonként.
Kigyomláltam és végigsaraboltam majdnem az egész veteményest, ami a kert hátsó részében van. Minden évben megfogadom,  hogy nem csinálok nagyobb veteményest, végül mindig átterpeszkedek előre is és csak a melót csinálom vele magamnak. 
Kiszabadítottam végre a gaztól a petrezselymet is, nem sok kelt ki, ahol nagyok voltak a hézagok, ott utánavetettem, vagy lesz belőle valami, vagy nem. Viszont kikeltek az uborkák is, a cukkinik is. 
Felkötöztem a paradicsomokat is, lenyesegettem az alsó leveleiket, mert leértek a földre, így is bajuk van, kicsit sárgásak, nem azok a szép egészségesek, amilyen a paradicsomom szokott lenni. 

Kiültettem (pontosabban csak bedugdostam a földbe) a kapott jostákat is, aztán gyomláltam a virágos részen is, mert van ahol ki se látszott már a cserje sem a gyom közül. 
Nem haladnak a kiültetett, magról nevelt virágaim, de benn se nőnek, meg azok sem, akik kinn vannak a melegházikóban. Különböző helyen, különböző talajokban... ezt tavaly figyeltem meg először, mintha lenne valami, ami fékezi őket. 
Se a tátikák, se a titóniák, az évelők sem, a borsófürt és az iszalag is akkora, amekkora volt. Nem igazán látom nyomát a kiültetett rengeteg liliomnak sem, talán egy helyen, ha kibújtak, de ez tavaly is így volt, az idén jöttek elő a tavasszal ültetett liliomok. 
Minden más burjánzik, de most kicsit kevesebb a virág, mert a zöme növény éppen most hozza a bimbóit. 

Kapott viszont a kertem egy új díszt, vagy a kőcica kapott egy kertet? :) Beleszerettem az OBI-ban ebbe a kőcicába és hazahoztam. Úgyis az volt a terv, hogy most már meg fogja kapni lassan a kert a maga díszeit, de tavaly egyet se vettem, mert nem találtam olyat, ami tetszett volna. 
Az idén meg már jött  a békás madáritató és most ez a cica is. :) Úgy örülök neki! A régi sziklakertben kapott helyet egy lapos kövön. 
És haza akart velem jönni egy szép, új napelemes lámpa is, ennek  is nagyon örülök, már van pár elől a kertben, este olyan szépek. 

kk_img_20230521_071503.jpg

kk_img_20230521_071512.jpg

kk_img_20230521_071645.jpg

kk_img_20230521_070408.jpg

Hoztam két új tűzgyöngyvirágot is, de négy lett belőlük. Borzasztó nehéz volt eldönteni a boltban, hogy melyiket vegyem meg, mert nagyon sokféle színű volt. Bordóm és egy másik fajta karamell színűm már van, nagyon élénk zöld is, most ezeket választottam, a jobb oldali nagyon nagy tő volt, ezért két sarjat leválasztottam róla és máshová is ültettem belőle. 

kk_img_20230521_070553.jpg

Közben pedig a kertben indulnak a díszhagymák, az első ez a bolgár nektárhagyma. 

kk_img_20230519_064158.jpg

A halványsárga íriszek. 

kk_img_20230519_064218.jpg

kk_img_20230519_064225.jpg

Ez a kis kövi növény idei szerzemény, imádom! 

kk_img_20230519_065406.jpg

A kerti pletyka.

kk_img_20230521_065609.jpg

kk_img_20230521_065633.jpg

Indulnak lassan a pünkösdi (hiszen jön a Pünkösd) rózsák is és a bazsarózsák is tele vannak bimbóval. 

kk_img_20230521_065622.jpg

 A tavaly ősszel ültetett hagymások egy újabb példánya is kivirágzott, az ernyős sárma (Ornithogalum umbellatum)

kk_img_20230521_113343.jpg

 Kinyílt a hamvas törpemargitvirág  is (Anacyclus pyrethrum depressus), ez a kis virág önvető, magról nagyon jól szaporodik, de kéne neki valami jobb helyet találni a kertben, mert ahol most van, ott nem tud jól terjedni, mert a nagyobb növények (pl. álló phlox) elnyomják. Majd ültetek is át belőle máshová is, amikor elnyílt, vagy amikor a magoncok előbújnak majd. 

kk_img_20230521_113426.jpg