Cserjék és gombák

Tegnap hiába volt jó idő, nem volt kedvem kimenni a kertbe. Pontosabban kimentem, de nem igazán lehet csinálni semmit annyira vizes, sáros minden. Próbáltam a petrezselyem ágyást kiszabadítani a gyom közül, de reménytelen, ahogy maga a petrezselyem is, alig kelt ki. 
Úgy döntöttem, hogy utánavetek, végül is, ilyen jó időben hamar kikel és mostanában annyival hosszabb a szezon, hogy bőven lesz ideje megnőni. Ha meg mégse úgy alakul az időjárás, hát akkor úgy jártam.  
Aztán éppen beértem és elkezdett megint zuhogni az eső... elég komoly zápor volt, persze megint minden vizes lett, még sétálni se jó a nagy fűben ilyenkor... még jó, hogy nem volt kedvem kinn lenni, különben nagyon mérges lettem volna. Persze tudom, hogy az időjárás miatt mérgelődni abszolút meddő dolog, de nem esik jól, hogy így visszavet mindenben: a haladásban, a kedvemben és a szabadidőmben is. 

Nincs róla fotóm, de azt a gubbasztást reggel a tetőn látni kellett volna. Az összes kandúr itt várt a reggelire, Böbe és Elza az ajtóban toporzékoltak. Még a kávémat is csak utána ittam meg, mert sürgősen abrakoltatni kellett az éhes sereget. 

***

Fotóztam pár cserjét is, szintén azért, hogy legyenek róluk képek majd összehasonlítani, hogy mennyit nőttek. 
Így, hogy fotót készítek róluk, kezdem realizálni, hogy már mennyi cserje van a kertben, mert ezek a képek csak a töredékéről készült annak, ami van. 
Szerintem nem fogom tudni teljességgel felsorolni sem, de van még: törpe kecskerágó, arany levelű kecskerágó, bordó hólyagvessző, cserszömörce, kétféle tűztövis, barátcserje, kétféle cserjés pimpó, kétféle bugás hortenzia, két macrophylla hortenzia, egy cserjés hortenzia, jezsámen bokrok, hóbogyók, korallberkenye, kikeleti bangita, kékszakáll, boglárkacserje, kúszó madárbirs, veresgyűrű som, tamariska, rózsalonc, magyal, japán magyal, mahónia, meg mittudomén. Jah, a rózsák például... 
Majd lesznek róluk is képek, amikor a legjobbat mutatják magukról, de egyszer lehet, hogy teljes gyűjteményt fotózok majd. 
Nem lenne rossz összeállítani egy fajtagyűjteményt mindenből, hogy mi van a kertben. Akkor azt is jobban látnám, hogy mi az, ami nem bírta ki nálam, mert így elmegy bele a feledésbe. 

Ez pedig egy bordó levelű japán borbolya.

kk_img_20230517_064154.jpg

Korai lonc

kk_img_20230517_064211.jpg

Az egyik (4 van) mályvacserje.

kk_img_20230517_064247.jpg

Lilabogyó

kk_img_20230517_064314.jpg

Labdarózsa (2 van)

kk_img_20230517_064559.jpg

Ezek pedig az eső utáni állapotok, tele van a kert gombával, szerintem susulykák, ott bomlanak bele a paradicsomba és a fokhagymába, remélem nem mérges terméseim lesznek...
A kivágott diófa körül van ennyi, ősszel is rengeteg volt belőlük, szerintem a korhadékot bontják. 

kk_img_20230518_123538.jpg

kk_img_20230518_123619.jpg

Nagyon szép már a csatavirág is, még biztos lesz róla kép. 

kk_img_20230518_124006.jpg

Ez a harangláb magától jött valahonnan, betelepült a vadregényes sarokba a borostyánok közé, meghagytam, mert szép. 

kk_img_20230518_124023.jpg