ÚjDudvák és örökzöldek

Elza tegnap becementálta magát a verandára, "Az én házam, az én váram!" alapon, kiverni se lehetett onnan, de aztán éjszaka meg kimentek a Böbével együtt, de napközben Böbike is benn henyélt. 

 Kis Disznó, mindig megmutatja a hasát, de ha odanyúlok, akkor pofozkodik. :D :D Igyekszem tiszteletben tartani, mert tudom, hogy érzékeny pont, de olyan nehéz, amikor látom azt a bárányszőrös, gyapjas pociját. :)))

Azt hiszem nem kell állatorvoshoz mennünk, mert reggel néztem és szépen gyógyul a sebe, vagy kikaparta vagy valamibe fennakadt. Mindig tele vannak ezek a macskák valamivel, tegnap is tanúja voltam egy magnóliáról való igen nehézkes lemászásnak, szerintem nagyon csúszott a nedves fa oldala és nem tudta a körmeit rendesen belemélyeszteni, azt hittem le fog pottyanni. Akkor is jól összekarmolták őt az ágak, biztos ez a fa bosszúja, mert ő is összekarmolja. Bár élő fán legalább körmikézni nem szoktak. Jó, hogy bennhagytam pár régi faoszlopot, azokon fenik a körmüket mind. 

kk_img_20230517_130034.jpg

A festővel növényeket csereberélgettünk, kaptam egy szép páfrányt és egy nagy mákkórót! Nagyon örülök nekik, az én magról kelt mákkóróim még kb. 5 centisek csak. Illetve kaptam jópár jostaágat is, majd ledugdosom őket a földbe, remélem meggyökereznek, jó lett volna, hogy a végleges helyükre kerüljenek, de ebben a sárban nem sok esélye van, hogy helyet készítsek nekik elő. Be se lehet lépni a kertbe a sártól, tegnap is majdnem egész nap esett.

kk_img_20230517_063313.jpg

Valamelyik nap említettem, hogy lefotózom az örökzöldeket, mert szépen hajtanak. A zöméről csináltam is képet, a leylandik maradtak ki és a tiszafák, de utóbbiról a múltkor volt kép, a leylandit meg nem tudom... azt írják, hogy 1 métert is nőnek egy év alatt... nálam eddig nem sokat mozdultak, de élnek, mert szépek. 
A többi viszont nagyon szépen növöget és ennek örülök is, mert olyan kicsik még. Sajnos nem mindennek tudom a pontos nevét és van, amelyikét egyáltalán nem tudom... 

kk_img_20230517_063147.jpg

kk_img_20230517_063158.jpg

kk_img_20230517_063412.jpg

A lúcfenyőt majd ki kell kötnöm valamihez, hogy ne ferdüljön el, elhúzza a tetején a sok friss hajtás. 

kk_img_20230517_063638.jpg

Ebből is van még további 2 darab a kertben. LIDL-ben vettem, voltak vagy 20 centisek, ez nőtt a legnagyobbra eddig, kb. 60 centis lehet. Arany tuja lesz szerintem, de amikor vettem inkább boróka kinézete volt, alaposan átalakult. Meglepi növény lett. 

kk_img_20230517_063750.jpg

kk_img_20230517_064011.jpg

Ez a fenyő kb. 5-6 méteresre fog megnőni, most még szerintem fél méteres sincs, de majd én felnevelem. :) 

kk_img_20230517_064040.jpg

Szépen zöldül vissza a cukorsüvegfenyő is, annyira benőtte egy árvácska, csupa barnák voltak a hajtásai, de már alig van rajta olyan, remélem teljesen el fognak tűnni róla. 

kk_img_20230517_064636.jpg

Ezek a képek azért is jók, mert majd a növekedésüket figyelemmel lehet kísérni az évek folyamán.