Macskabaleset

Ezek után az esők után, ha felmelegszik az idő, akkor nem tudom mi lesz, el fogja önteni a fű a kertet, még annál is jobban, mint ami van. De örülök most, hogy összeszedtem az összes levágott füvet és visszaterítettem az évelőágyásokba és pár helyre szénát is raktam le mulcsnak. 

Tegnap volt itt nagy macskabeleset. Elzának megint farokidege van és addig ugrált a tetőn, míg majdnem leesett. A macskaüvöltésre rohantam ki, hogy mi van, ott lógott a két első mancsával kapaszkodva, de nem tudta visszahúzni magát és kétségbeesetten ordított, mint akit nyúznak. Végül visszatoltam a seggét a gereblyével, az volt éppen kéznél. :)))) Van ilyen narancssárga, műanyag lombgereblyém, azzal. :))))
Meg voltam ijedve, de a CicaNéni azt hiszem még jobban, mert rettenetes hangon nyávogott, de nem lett semmi baj. 
Böbike is előrohant, hogy mi történt. Haláli volt, igazi kis, kíváncsi nézőközönség és ő is meg volt ijedve. :) 

Böbinek az oldalán megint vagy egy nagy seb, majdnem ugyanott, mint a múltkor. Ma nincs doki, de pénteken beviszem megnézetni, hogy mi a csuda az. Már teljesen kikopott a szőr onnan, de olyan ügyesen elrejti, hogy délután már alig találtam meg, mert rányalta a szőrt. Mintha direkt csinálná, hogy ne lehessen látni. Elég fura, viszont nem fáj neki, mert simán fekszik azon az oldalán is. Már arra is gondoltam, hogy esetleg kullancs helyét vakarja ki? 
Pedig kapott kullancs elleni cseppeket és át is szoktam nézni őt. Bár ez se jelent semmit, én is mindig befújom magam, mégis volt bennem kettő is a múlt héten és nagyon viszket a helye, csak én nem vakarom ki.
Itt felénk nagyon picike kullancsok vannak, alig lehet észrevenni őket, úgy éreztem meg, hogy bennem van, megcsípett, gondolom, hogy éppen be akart fúródni, így legalább rögtön kivettem. 
Na mindegy, Böbivel pénteken elmegyünk a dokibácsihoz. 

Most már lehetne egy kis jó idő is, tegnap délben felmostam mégegyszer a verandát és nem száradt meg... kimentem és egy száraz ronggyal is végigtöröltem és nem száradt meg... kész agyrém már ez az idő. Értem én, hogy májusi eső aranyat ér, de lassan vennem kell egy gumicsónakot, ha ki akarok menni a kertbe. 
Reggelre felszáradt, Elza cuccait vissza is hordtam, de nem marad benn, gondolom az erős festékszag miatt. Ennek még idő kell, mire megszűnik, de szombattól már jó időt ígérnek, nyitva fogom tudni tartani az ablakot és még hideg se lesz. 
Viszont Elzával újabb mizéria következik, mert eddig bejárt az ablakon, most azonban nem szeretném, hogy a koszos lábával összetapossa nekem ott a falat, ezért csak az ajtón jöhet, ezt meg kell tanulnia. Ma reggel kimentem érte és mutattam neki, hogy jöjjön le a tetőről és jöjjön velem, megértette, okos cica ő. :) 

***

Ritkán használok permetszert, de tegnap lefújtam felszívódó permettel a nagy íriszeket, mert ha az idén se tudják kinyitni a virágaikat az íriszlégy miatt, akkor már tényleg nagyon mérges leszek. 10 perc múlva leszakadt egy marha nagy eső... holnap fújhatom újra. 

Az árnyas részen fotóztam az életfák alatt, most ott van a legtöbb szín a kertben. 

Gyömbérgyökér (Geum), nem tudom melyik fajtája. Az igazi gyömbérgyökérhez, amit a boltban veszünk enni,  semmi köze nincsen. 

kk_img_20230515_150919.jpg

Tűzgyöngyvirágok vagy tűzesők. 

kk_img_20230515_151033.jpg

kk_img_20230515_151045.jpg

Árnyékliliomok

kk_img_20230515_151125.jpg

 

Haranglábak

kk_img_20230517_062922.jpg

kk_img_20230517_062936.jpg

Csatavirág

kk_img_20230517_062953.jpg

Indás ínfű (erdőből hoztam)

kk_img_20230517_063214.jpg

Kőmagcserje, szegénykéből ennyi maradt az aszály után, de kezd magához térni. 

kk_img_20230517_063247.jpg

Ezek pedig már a ház előtti részen, ahol naposabb (bár az utóbbi napokban sehol nem volt napos).

Hölgyestike, érdekes módon a kép  nem adja vissza, de nagyon szép, dekoratív növény. 

kk_img_20230517_062719.jpg

Írisz

kk_img_20230517_062816.jpg