Vasárnap

Szombat este még kivittem a dáliákat is, de a nagyfejű, nemes dáliagumók a télen mind elpusztultak, csak a szimpla virágúak maradtak meg, amiket anno még magról ültettem. Bár azok közül is csak az egyiken volt hajtás. 
Nem bánom nagyon, úgyis éppen el akartam már engedni a dáliákat és majdnem mindent, amit fel kell szedni, teleltetni és újra elültetni. Túl nagy ez a kert és most még túl sok benne a dolgom, hogy ezekkel vacakoljak. 

Egyébként teljesen tele van a veteményeskert. Kiültettem a paradicsomokat is és még elültettem a balzsamkörtét, ezzel minden kinn van. Persze majd a borsó helyére még jönnek a kései káposztafélék és az okra, de most minden kinn van, aminek már kinn kell lennie. 
Nem mulcsoltam még le, mert azt látom, hogy tavaly óta a szulák nagyon megerősödött, azt ugyanis nem zavarta a mulcs egy cseppet sem és szépen nőddögélt alatta. Szóval nem is tudom... az én tapasztalatom eddig azt mutatja, hogy ennek a mulcsolásnak legalább annyi hátránya van, mint előnye, vagy valamit nem jól csináltam. Talán kevés volt a szalma tavaly, de hát annyi volt amennyi, azzal kellett gazdálkodnom, ráadásul hirtelen a szárazságban. 

Beraktam a karókat is a paradicsomok mellé, tiszta karóerdő lett a kert és még lesz is szükségem párra, mert nem jutott mindenhová. 

kk_img_20230507_151943.jpg

 Kiültettem a magról nevelt ékszer opárokat is, most lesz először ilyen virágom, nagyon kíváncsi vagyok rá.  
Ugyanígy kitelepítettem a növendék titóniákat is. 

És még palántának vetettem 3 féle bársonyos kakukkszegfűt, egy margarétát, sédkendert és pótoltam a magokat, azoknál, amik nem keltek ki vagy rosszul keltek, mint pl. a macedón varfű, a gumós macskahere és az őszi vérfű. 
Kiültettem a lila borkórót is (Thalictrum rochebruneanum var. grandisepalum), mert már nem nőtt a palántaföldben (nem érnek ezek a bolti földek egy kalap szamócát se) és a maradék magokat még elvetettem, mert csak 1 db lett belőle. 
Szerencsére a delavayi nagyon szépen kel, de a rózsaszín az nem... még az erdeiből is van magom, azt is el fogom vetni. Ezek évelők, ha július-augusztusban ültetem ki őket, akkor még szépen megerősödnek és át fognak telelni. Azért vetettem őket olyan korán, mert azt szeretném, ha még az idén virágot hoznának, így van esély rá.

Kinyílt végre a szimpla nárciszom is, ez az utolsó nárcisz, talán a kert egy hidegebb helyén van, hogy későn virágzott ki, de lehet, hogy ilyen kései, mert a szomszédban is most virágzik, pedig a ház déli oldalán van neki.   

kk_img_20230505_080239.jpg

Az egyik  szívvirág is kinyílt. Lehet, hogy volt már, időnként zavarban vagyok, nem tudom mit raktam már ki, annyi kép van. 

kk_img_20230505_080251.jpg

A tündérvirág (püspöksüveg) a levelével is nagyon díszít, sőt valójában a levelével díszít igazán és őszig ilyen szép. 

kk_img_20230505_152842.jpg

És még köveket is hoztam, 5 szép nagyot. A 2 hatalmas a tuja tövében már itt volt, azok óriásiak, meg se tudnám mozdítani. 

kk_img_20230506_151723.jpg

És még egy gyíkocskám is van, a még nem kiültetett kövirózsák között találtam, nem tudom mi van a farkával, elég fura, vagy ez nem gyík hanem valami más. Szerencse, hogy le tudtam fotózni, mert gyorsan elszaladt, remélem a macskák nem botlanak bele. Az is lehet, hogy letört a farka és most nő újra? Mintha rémlene valahonnan, hogy a gyíknak könnyen letörik a farka, de tud regenerálódni, de lehet, hogy ez csak valami urban legend, most nincs kedvem utánanézni. 

kk_img_20230507_135247.jpg