Eső után

Tegnap egész nap zuhogott az eső, egyáltalán nem lehetett kimenni a kertbe, de zavaró volt. Hozzá vagyok szokva, hogy időnként körbenyargalok és mindent megnézek, fotózok, felfedezem a változásokat. 
Ilyenkor meg beszorulok és úgy érzem magam, mintha lemaradnék valamiről. 
Azért estefelé, amikor már elállt az eső,  megnéztem pár dolgot, a zellerpalántákat és azt is, hogy mennyit nőtt a veteményes. Nem sokat, leginkább a sok mulcsnak elültetett spenót növekszik. 
Most már volt sok eső, jó lenne a meleg, de itt ma reggel is csak 2 fok van. 

Olyan szép színei vannak a tűzgyöngyvirágoknak, most már tényleg egyre mutatósabbak. Ültettem magról is, de nem tudom ki fognak-e kelni, iszonyú picike magjai vannak. Nagyon örülnék neki, mert kertészetben elég drága növény. 

kk_img_20230424_085000.jpg

Ezen a képen pedig nemcsak a tűzgyöngyvirág érdekes, hanem a püspöksüvegek is, mert már bimbóznak. Nem nagyon üt el a bimbók színe a növénytől és a talajtól sem, de azért lehet őket látni.  Tavaly hoztam őket a Deres kertből.
Nagyon várom, hogy kinyíljanak. Azon töröm a fejem, hogy lehet, hogy ide is telepítek át csillagmohát, és akkor szép zöld lesz a püspöksüveg körül és kiemeli a virágzását. Kéne neki némi idő, hogy elszaporodjon, de olyan jó ezeket figyelni, ahogy fejlődnek. 

kk_img_20230424_085023.jpg

 A zergevirág is szépen fejlődik, mögötte a boglárkacserje is milyen nagy már... egy kis szál volt csak, amikor kaptam. A növénytámasz a fejlődő krizantémnak van odakészítve, majd csak ősszel lesz rá szükség, de  tavaly nem tudtam eléggé benyomni a száraz földbe, így túl magas volt a krizantémoknak, pedig azok is megnőnek vagy méteresre, kell nekik a támasz.

kk_img_20230424_121959.jpg

A kis elfajzott tulipánjaim, de minden évben megbízhatóan nyílnak. 

kk_img_20230424_143053.jpg

Hát igen... kissé hidegek az előkert színei. 

kk_img_20230424_143222.jpg

A tüdőfű gyakorlatilag március óta virágzik és még most is nyomja. Nagyon örülök, hogy behoztam a kertbe, fantasztikus kis virág. Mellette kinyílt már a sárga árvacsalán is, ezt is megszerettem, mert nagyon jó talajtakaró növény. Olyan sűrűn befut mindent, hogy nem igazán marad meg közte a gyom sem, a virágait pedig ilyen szép, felálló szárakon hozza. Úgy látom imádják a méhek és egyéb rovarok. 

kk_img_20230424_143626.jpg

kk_img_20230424_143633.jpg