Virágok

Valahogy nem akar javulni az idő, illetve csak nagyon lassan. Várnám a kertben azt a vad burjánzást, ami tavasszal szokott lenni, de nincsen. Cammogás van, mint valami vén, lusta, öreg medve, úgy bújnak elő a virágok, kidugják a fejecskéjüket, gondolkodnak kicsit, mint ahogy medve kiszimatol a barlangjából és lassan, komótosan kinyitják a szirmaikat. Ha kinyitják. 

Vasárnap pl. ezek a botanikai tulipánok ilyen szépek voltak, tegnap ki se nyitották a virágjukat. 

kk_img_20230416_142510.jpg

A fehér gyöngyike is teljes virágzásban van, bár már volt róla kép, de most több virág van rajta.

kk_img_20230416_142023.jpg

Amikor elültettem az egy szál ágból álló boglárkacserjét, körbeültettem kék fürtös gyöngyikével, mára benőtte a bokor, de úgy tűnik azért megvannak együtt. 

kk_img_20230416_142257.jpg

Ez a kék csenkesz tavaly tavasszal még a virágiskolában volt, kis magoncként. Tavalyelőtt vetettem el a magját, aztán  virágiskolában telelt és tavasszal ültettem a helyére. Úgy tűnik szereti, mert szép nagyra nőtt. Viszont nem elég kék, szerintem túl gazdag neki a talaj. 

kk_img_20230416_142906.jpg

Elkezdte végre a kaukázusi nefelejcs is (Brunnera) a virágzást, de még többet várok tőle. Vannak még új hajtásai, amiken virágok fognak nyílni... ami azt illeti, azt hittem, hogy többet fog nőni egy év alatt. k

kk_img_20230416_143007.jpg

Kimentem tegnap délben és szedtem egy csokor lándzsás utifüvet, mert nem akar elmúlni a köhögésem. Már megittam egy csomó ACC600-at és semmit nem ért, sőt... az utóbbi napokban olyan nyomás volt a mellkasomban, mint akin ülnek. 
Remélem az utifű majd használ, úgy készítettem, ahogy a Maria Treben oldalon van leírva. 
Este is ittam belőle és úgy tűnik, hogy már a két csésze tea is használt.

 Sajnos az utifű ültetvényemet is nagyon megviselte a tavalyi szárazság, aztán a gyomok verték fel a helyet és ez a növény nem egy versengős típus, kipusztul szegénykém könnyen. 
Át fogom ültetni új helyre, ahol jobban tudom gondozni és nagyobb ültetvényt csinálok belőle, mert elég köhögős vagyok. Időnként el is gondolkodom, hogy mire jó nekem a köhögés, mit akar mutatni... mert mindennek van lelki oldala, de valahogy magamon nagyon nehezen tudom megfejteni ezeket. Másoknál olyan egyszerű rájönni...

A cicák el vannak szabadulva, kinn aludtak az éjjel, Böbe bejönni se akar ma reggel. Az előkertben ült a liliom mellett, szerintem valami bebújt a sűrű levélzetébe. Minden évben letör egy szárat a liliomból, ezt megelőzendő felvettem az ölembe és behoztam a lépcsőházba, de nem jött be. Sarkon fordult és elment, sőt Elza is elment miután evett... csavargó disznók...