VégreKertész

Tegnap majdnem egész nap kinn voltam a kertben és rengeteg dolgot megcsináltam. 
Bár ahhoz képest amit terveztem... kivettem a szabit is, hogy a Húsvéttal együtt mindenre legyen időm, ünnepre, kertre, kirándulásra, ehhez képest holnaptól megint esőt mondanak. Na mindegy, amit tudok megcsinálok, amit nem, azt majd később, májusban vagy nyáron... vagy elmarad, mert - ugye - ismerjük a mondást, hogy: "nyár az az évszak, amikor túl meleg van ahhoz, hogy elvégezzük azt, amihez télen túl hideg volt." :))))

 Tegnap mindenesetre elültettem a tépősalátákat, kiültettem a - még pindurka - jégsalátákat is, tettem ki két fészeknyi mángoldot is, de majd csak 1-1 db-ot hagyok meg. Vetettem póréhagymát is, velőborsót, spenótot mulcsnak és elduggattam a maradék hagymákat is.
A többi később fog következni, babok, uborkák, tökfélék, de az idén nem nevelek belőlük palántát, dolgozzon duplán a fene, inkább helybe fogom őket tenni. 

kk_img_20230411_130030.jpg

Felcsodaásóvilláztam egy újabb darabot is. Tulajdonképpen a terv az volt, hogy azon a részen megcsinálom teljesen, de nagyon nedves a talaj, csupa moha. Akkor jó villázni, amikor szétesik a föld, akkor könnyen kiveszem belőle a gyomot is. Gyom az van, már a múltkor kiürített komposztálóm majdnem megtelt. 
Ebbe a kis csíkba vetettem rézvirágot és csodatölcsért. 

kk_img_20230411_130054.jpg

Így aztán villáztam másutt, pl. a fűszerek környékén, illetve az egyik virágos ágyást is, amibe vetettem pillangóvirágokat  és rézvirágot, de még bőven van benne hely. Máshová vetettem klárcsit és borzaskatát.

kk_img_20230411_154741.jpg

Visszametszettem a macskamentákról is az elszáradt ágakat, Böbike meg is érezte a szagát és egyet félig le is legelt. Egyébként a KétCsavargóDisznók (Böbe és Elza) nem jöttek be este, így kinn töltötték az éjszakát, most nagy a csend, mindenki alszik, mint a vöcsök. :))))

kk_img_20230411_154809.jpg

Villáztam a múltkor a kapálógéppel felkapált helyen is, de elég nagy terület, nem tudtam befejezni. 

kk_img_20230411_130610.jpg

kk_img_20230411_154710.jpg

Átültettem a nagyon árnyékos részre egy kicsit a japán kövérkéből, hadd terjedjen és arra a részre ültettem ki az Astilbet is, amit még januárban vettem a LIDL-ben. Nekem beváltak ezek a januári (mert akkor kaphatók ezek) vásárlások. Be szoktam  ültetni a növényeket cserepekbe és a déli pinceablakban növekednek. Minimális vizet szoktam nekik adni, hogy ne növekedjenek nagyon, inkább csak olyan életbentartás címen és az idén is egy kivétellel mind megmaradt.

Kiültettem a sövénynek való bambuszt is, amit úgy vettem, hogy nem tarackolós, de majd figyelem, mert ha nagyon beindul, akkor beveszem inkább cserépbe. 

És elkezdtem előkészíteni a helyet a dáliáknak is, ha egyáltalán túlélték a teleltetést. Nem vagyok benne biztos, mert annyi nedvesség volt a gumókban ősszel, amikor felszedtem őket, hogy szinte azonnal elkezdtek kihajtani. Mindegyik. Meglátom, ha nem élték túl, akkor nem lesz több dáliám, mert bár gyönyörűek, de próbálom csökkenteni azoknak a növényeknek a számát, amik nem telelnek át odakinn. 
Még ezeken felül is van egy kínai rojtosvirágom is és pár cserép hagymás, amiket be kell hozni ősszel. 

Átültettem a Clematist is, amitől a múltkor elfordítottam a boltívet, amire felmászhatott volna. Van még egy boltívem, ami nincs összerakva, azt a terasz elé tervezem, oda ültettem a Clematist is, ott mászhat, ahogy csak akar. 

A bársonyos tüdőfű lassan befejezi a virágzást, ahogy a jácintok közül is ez a csodakék az utolsó. A meténg most kezdi. 

kk_img_20230411_131900.jpg

kk_img_20230411_131613.jpg

kk_img_20230411_154942.jpg

Aztán emiatt jöttem be, nem volt nagy eső belőle, inkább csak csapkodás, de hatalmas, viharos  szelet hozott. 

kk_img_20230411_154836.jpg