Virágpalántáim

Megint jönnek a fagyok és a csapadék, havat és esőt is ígérnek. Pedig már túl sok volt itt nálunk, aggódom a kökörcsinek miatt, mert ilyenkor már szoktak bújni, de most csak a vizes, rothadt szárakat és leveleket látom. 
Újabb veszteséget sejtek a virágok között. Már az összes recéshagymájú nőszirom kibújt, kivéve a sárgát, amit tavalyelőtt ősszel ültettem.
Még annyi reményt fűzök hozzá, hogy tavaly március 15-én készítettem róla az első képet és 22-én a következőt, ahol már kettő virág is nyitva volt és azt látom, hogy gyakorlatilag nincs levele. Egyből a bimbó/virág bújt ki a földből, tehát lehet, hogy majd még előbukkan. Jó lenne, olyan szép, sajnálnám elveszíteni. 
Ez az: 

kk_img_20220315_114205.jpg

Tegnap rendbeszedtem teljesen az előkertet, a gyomok nagyja ki van szedve, a lágyszárú évelők szárait levágtam. Talán a jövő hétre ígért fagyok nem lesznek már túl rázósak, elől úgyis védi a ház. Majd figyelem az előrejelzést, ha még hidegebbre fordulna, akkor betakarom őket szénával. 
És vissza kell takarnom a kínai selyemmirtuszt is. 
A fügéről és a japán juharról a gyapjút levettem a fagyok után, de a fátyolfóliát nem, az marad rajtuk. 

A palántáim nagyon szépen növekednek. A zöldségfélék közül már kikelt a cayenne bors, a piros és a narancssárga kaliforniai paprika és a zeller. 

Ez itt pedig a mákkóró, már csodaszép és 3 is kikelt. (azt hiszen 4-5 db-ot ültettem).

kk_img_20230222_082054.jpg

Ez a baracklevelű harangvirág lesz, legalábbis annak ültettem, de kicsit gyanakszom a levele formája miatt, hogy ez valami más lesz. 

kk_img_20230222_082100.jpg

Ez a réti iszalag, nagyon nehezen bújt elő, ezért cserepestül betettem a hűtőbe egy hétre a hideghatás miatt, (a maradék magokat is betettem) és utána szinte azonnal előbújt. 

kk_img_20230222_082123.jpg

Ezek a tátikák, kicsit menyúlt a száruk, de áttettem még világosabb helyre és azt látom, hogy a napsütés hatására kicsit zömöködnek is. Jó lesz ez! 

kk_img_20230222_082048.jpg

És már látom egy picike, 1 mm-es csúcsát a keskenylevelű bugatölcsérnek is, remélem ki tud fejlődni rendesen és majd több is előjön belőle. 

Herkules is előkerült, tegnap is itt volt enni napközben és ma kora reggel már itt ült az ablakban. Le van fogyva a CicaÚr... hihetelen, hogy 1 nap alatt levékonyodik, mit csinálnak ezek? 
Azon gondolkodtam, hogy "kitolok" vele és adok neki megint a béres cseppekből, mert attól nagyon éhes lesz és hátha a hasa hazahozza. 
Nem tudom miért ilyen ez a cica, napjában olyan sokszor eszik (amikor nincs ez a párzás) és sokat és mégse hízik. GizdaMacska. 

A két kosztos kandúrt, a MosogatóCicát és a MókaKépűt napok óta nem láttam... 

kk_img_20230219_151912.jpg