Hóesés, de még mindig vannak virágok a kertben

Valaki beköltözött a padlásra. Nyest lehet vagy menyét? Az is lehet, hogy mókus vagy pele, de eszméletlenül rág és/vagy kapar. Pedig nincs a padláson semmi, hacsak a döngölt mennyezetbe nem költözött bele valami, amit kiszed magának, de harmadik éjjel szórakoztat. Hihetetlen, hogy mekkora zajt csap és nem törődik semmivel. A partvis nyelével felkopogtattam a plafonon és a padlásfeljárón is, de kb. 2 percre hallgat el. 
Úgy tűnik itt ilyenek az állatok, egy cseppet se félnek, ezt már a rókákon is megfigyeltem.

Tegnap megint esett az eső, a hegyekben hó, nem is sokkal magasabban már hó volt, kb. 30 méterrel feljebb fehér volt tegnap az erdő, ma reggelre pedig itt is fehér a táj. Láttam már kora reggel, amikor felébredtem, hogy másféle fények szűrődnek be, sokkal világosabb van, amikor havas minden.
Ahhoz képest, hogy -5 fokot ígértek reggelre... 0 fok van kinn. Örülök, mert elfelejtettem bevenni a retkeket, így még meg tudok menteni párat, jól elállnak a hűtőben. A vajrépa és a müncheni sörretek is hosszan eláll. 
Összevissza változtatgatják az előrejelzést. Tegnap a jövő hétre még -9 fokot is mutatott, ma már csak -6, de előzőleg csupa pluszokat mutattak. Azt hiszem megállapítható, hogy egyelőre nem tudni milyen lesz az idő elkövetkezendő hetekben.

Tegnap csináltam még pár fotót, (jó is, mára betakarta a hó) olyan lehangoló látvány volt a kert, de azért még most is van pár növény, amiket nem zavar a tél. Az árvácskák pl. a cukorsüvegfenyő tövében tök jól elvannak a ház déli falánál.

kk_img_20221210_122446.jpg

Ez az olasz kontyvirág levele, szeretem - ugyan termést még sose hozott - de télen szép dísze a kertnek a levele. 

kk_img_20221210_122546.jpg

Ez szeplőlapu, kíváncsi vagyok el fog-e fagyni. Nem ültettem, a tavalyi szeplőlapu szétszórt magjából kelt magától. Ez is új tapasztalat, hogy áttelel a magja, bár a tavalyi tél nagyon enyhe volt. 

kk_img_20221210_122558.jpg

Ez egy hunyor féle a büdös vagy télizöld hunyor (Helleborus foetidus), már szép nagyok rajta a bimbók. Nem lesz olyan feltűnő a virágja, mint a többi hunyoré, de maga a növény szépen díszít és ahogy a nyáron elnézegettem, a nagy szárazságban is egész jól eléldegélt. 

kk_img_20221210_123036.jpg

Ez pedig... nem szép a látvány, de majd tavasszal, amikor megint minden elburjánzik, akkor szép lesz. Most úgyis be vagyok bújva a szobába.


kk_img_20221210_124258.jpg

kk_img_20221212_071633.jpg

A kilátás azért megfizethetetlen. 

kk_img_20221210_131938.jpg

kk_img_20221212_071645.jpg