Felkészülés a fagyokra

Tegnapelőtt annyira zuhogott az eső, hogy az rémes. Elég lenne már belőle, de tegnap délután óta megint esik. Tegnap dél körül viszont - kihasználva az esőszünetet - kimentem és bebugyoláltam a fügét, a japán juhart és a kínai selyemmirtuszt. Most van 3 ilyen "bugyola" a kertemben, nem szépek, de remélem megvédik a növényeimet. Jövő hétre -7 fokot is ígérnek és ahogy látom nem változik az előrejelzés. 
Vastag, gyapjú, téli anyaggal fedtem a fügét, erre a célra árulják a kertészetekben. A másik kettőt pedig LIDL-ben vásárolt anyaggal, ami jó vastag filcszerű anyag és a külső része vízhatlan. Ennek ellenére mindegyiket lefedtem még fóliával is, hogy a meleg takaró ne ázzon át, mert akkor semmit nem ér. 

Ez az első olyan kis dementor lett. :D  A füge van alatta. 

kk_img_20221210_122852.jpg

Ez a selyemmirtusz. 

kk_img_20221210_122358.jpg

Ez pedig a japán juhart rejti. 

kk_img_20221210_122927.jpg

Tettem a cicadobozba is a széna helyett faforgácsot, hátha abba belemenne Herkules. Mindenféle helyeken fekszik a CicaÚr, nem tetszik ez nekem. Úgy látom, hogy nem szereti a szénát valamiért. Bár a szénában is van pár kivackolt hely, de a dobozokat szemmel láthatóan nem használja a CicaÚr. Pedig mit össze dobozfoglalóztak, amikor még Elza is kinn volt!
Most meg az összes doboz Herkulesé és nem megy bele. 
Böbe nem jött be péntek este, nem tudom hol volt, de abban a szakadó esőben kinn maradt. Vagy hatszor kinéztem este még későn is, de nem jött be. 
Elza pedig meg van hibbanva, annyira lakás cica akar lenni. Valamelyik nap a héten besuttyant az ajtón és nem vettem őt észre, csak amikor már a kanapén trónolt. Azóta minden este (érdekes módon kizárólag este) cirkusz van vele, mert olyan erőszakosan be akar jönni, hogy ilyen még nem is láttam. Tegnap vagy hatszor vágtam ki innen, de ahogy kinyitottam az ajtót, már benn is volt. Kész közelharcot vívok a macskával, márpedig nem lesz lakásmacska, elég a Böbe, ő is csak félig-meddig benti cica, mert tavasztól őszig folyton kinn van. És Elzának se lehet egy szava se, a fűtött verandán lakik, szigetelt doboza van, fedett alom... de ő be akar jönni. Azt hiszem, hogy ezek teljesen tisztában vannak azzal, hogy mi van. Elza felmérte, hogy benn jóval magasabb komfort lenne számára és most erőszakos és hisztis, de begorombultam és nem a macska fog diktálni. 
Kezd elegem lenni belőlük, túl sokan vannak, már a Mosogató Cica is (újabban NagyPufi a neve) kétszer jön enni és itt vertyog nekem a másik ablakban. Ahová nézek macska van... most haragszom rájuk, szófogadatlan, követelőző, hálátlan és mohó állatok, semmi se elég nekik.