Ha szombat akkor ÚjDudvák

Ez a péntek délutáni csodaásóvillázásom eredménye. Az szépen látszik, hogy a szomszéd kerítése már majdnem bedől hozzám, de most ezen nem bosszankodunk, végül is elférek tőle. Majd ha bedől, akkor megoldjuk valahogy. 
Eddig tele volt gyommal az a rész, pár növényt ültettem oda, de nem szeretik igazán a helyet, mert nyáron száraz, télen meg nedves. Persze lehet, hogy az aszály is tette, hogy nem haladtak ott a növények semmire. Egyedül a sásliliom bírja, látszik is a képen mekkora zöld foltja van és van ott egy pünkösdi rózsa is, ami szépen szokott nyílni. 
A tollbugát tavasszal át fogom tenni máshová, van egy tavalyi ültetésű bazsarózsa is, ami nem tudom átvészelte-e az aszályt, illetve japán kövérke kínlódik még ott, majd ma megkapálom körülötte, hogy kiszabaduljon a gyomok közül. 

kk_img_20221014_172515.jpg

Itt pedig uborka volt és tomatillo.

kk_img_20221014_172525.jpg

Egyébként szépen őszül a kert, a magnólia (balra fent) és a szőlők szép színt öltöttek már.

kk_img_20221014_172714.jpg

Mivel hiányoltam a bordós őszi színeket a kertből, tegnap elmentem délelőtt a kertészetbe és vettem két színesedő levelű növényt, az egyik (a piros) egy törpe szárnyas kecskerágó, a másik pedig egy bordó levelű hólyagvessző. Illetve vettem még pár árvácskát a kertbe, hogy legyen télen is némi szín és majd szétszórják (remélem) a magjukat is. És egy Astert is vettem, ilyen színű még nincs, meg még nagyon sok színű nincs. Már majdnem elvirágzott, de nem baj, majd jövőre meglátom, ahogy az idén is megláttam a tavalyiakat. 

Ma lesz vele bőven munkám, mert a nyáron felcsodaásóvillázott részre akarom őket ültetni, de az annyira be van gyomosodva, hogy újra kell villáznom. 

kk_img_20221015_163216.jpg

Tegnap nem túl sok dolgot csináltam a kertben. Délután apu jött át és láncfűrésszel összedarabolta a nyári viharban leszakadt diófaágat. A frász is kitört, ahogy felmászott a létrára (84 éves lesz januárban) és a kisfejszével levágta a részt ami még tartotta a fát a helyén. Az ágvágómmal akartuk levágni, de úgy tűnik az akkumulátora  sajnos megadta magát a nagy nem használatban. 
Aztán megint bepaníroztam és odakinn kisütöttem egy rakás padlizsánt és kolbásztököt, apuval ittunk egy-egy kupica keserűlikőrt, ettük a rántott zöldséget, szép idő is volt, jól éreztük magunkat, az összedarabolt diófát meg majd ma felrakjuk a kis traktorjára és elviszi. 

Így aztán tegnap nem maradt sok idő a kertészkedésre, de azért kiszedtem most már a padlizsánokat és elhordtam hátra a komposztra.  A mellette lévő ágyásból pedig a paprikákat szedtem ki és még 2 hatalmasra nőtt paradicsomot is, még ennyi volt rajta, ezeket beraktam a pincébe, majd elfogy.

kk_img_20221015_171349.jpg

És megjöttek a paradicsom magjaim is, innen rendeltem őket.

A tippet a Parasztház Nógrádban blog szerzőjétől kaptam, 7 félét rendeltem, zömében determinált növekedésűek, mert a  folyton növőkből elegem van, én ezeket nem tudom kordában tartani. 
Majdnem mindegyik kategóriából rendeltem egyet, szerintem 2-2 darabot fogok ültetni belőlük, az András bácsi féléből többet is. Talán a fehérekből nem kértem, nekem valahogy azok nem gusztusosak, persze ha növényekről van szó, bárminél ki tud belőlem törni a gyűjtőszenvedély, és hát jövőre is kell valami újdonság. 

New Big Dwarf rózsaszín
Pipakujuline Tribucine csíkos
Azoychka sárga
András bácsi féle ökörszív piros
Aurija piros
Régimódi befőző piros
Black Beauty kék-fekete

Kiraktam a ronda kiskerítést is, hát... majd igazítok még rajta, de nem fogom szeretni, majd kicserélem tavasszal onnan. 

kk_img_20221014_101421.jpg