Hideg reggel

5 fok van kinn ma reggel, ha így haladunk, pár nap és nincs mese, be kell fűteni.

Akik azt mondják, hogy a macskák milyen önző, érdek és öntörvényű állatok, azok nem ismerik őket. Rajtam még sose lógott ennyit egy állatom sem. 
Főleg Herkuló. Őt ugyan csak az ablakban lehet simizni, de most már szertartássá vált és nagyon igényli, de ő is nagyon sok szeretet ad. Úgy simul, felfekszik a kezemre, dorombol és vigyázni kell vele, mert utánakap a kezemnek, ha neki még nem volt elég a simi. 
De mindegyikük ilyen, Elza körbejár rajtam és úgy dörgölőzik, Böbike pedig az ölembe mászik fel és hozzám bújik. 
Már még a Mosogatónak is kell egy buksisimi, amikor jön enni, aztán amikor elé volt, akkor nyávog. :) 

Tegnap napközben munkaközi szünetekben kimentem kis füvet kiszedni a kertből, pici területek csak, de ez is valami haladás. Jól esett. És délután is gyomláltam, nem lett szép tiszta, egyrészt mert a növendék tyúkhúrt nem lehet még kiszedni, másrészt a kihúzgált füvet visszaraktam a növények köré és ilyenkor nem is látszik még a gyomlálás nyoma, de majd összefonnyadnak és akkor más lesz a kert képe és a gyomot se engedik kibújni. 
A kihúzgált zöldbabokat is csak visszaraktam a múltkor az ágyásra, ott is hagyom, majd a télen szépen. elhumuszosodik rajta.
5 nap alatt ilyen lett:

kk_img_20220906_071837.jpg

kk_img_20220911_074642.jpg

Megnéztem az augusztusi vetésemet is, nagyon szépek a saláták is, a retkek is, a kínai kel is (nem tudom majd befejesedik-e), és a rapinin is látok már kis bimbókat. Már nagyon kíváncsi vagyok az ízére. Ha lesz elegendő, akkor jó lenne fagyasztani is belőle, ugyanúgy blansírozva, mint az új-zélandi spenótot, vagy zöldségkrémnek is jó lenne eltenni. 

kk_img_20220912_074456.jpg

A téli vajfej saláták, ez állítólag áttelel és nagyon kora tavasszal már lesz saláta. Ültettem pár római salátát is, de nem tudom azok meg fognak-e még nőni, szerintem kicsi esélye van. 

kk_img_20220912_074506.jpg

A kínai kel, nagyon örülnék ha be tudnának még fejesedni. 

kk_img_20220912_074513.jpg

És a rapini (vagy más néven cima di rapa). Dél-Olaszországban láttam ilyet sokat, ott termesztik Lecce és Bari környékén, nagyon szeretném már kipróbálni. Tavasszal is ültettem már, de akkor sose sikerült. Nem szereti a meleget. 

kk_img_20220912_074525.jpg

Ezen a rapinin már van egy picike bimbó, kicsit kéne már csak nőnie aztán szedhető. Szárastul, levelestül árulják Olaszországban, kis csokrokba kötve. 

kk_img_20220912_074543.jpg