Megkezdtem az őszi munkálatokat

Tegnap nagyon jó idő volt, ki is tettem magamért a kertben. 3 ágyást felvilláztam és mégegyet kigyomláltam, de a villázáshoz már nem volt kedvem. 

Ez volt az első ágyás, itt uborka volt. Biztos be fog még gyomosodni, de már nem nyúlok hozzá, majd tavasszal megint átforgatom kicsit. Jól megszórtam marhatrágyával és a villával be is forgatódott az egész. 

kk_img_20231001_100351.jpg

Aztán kiszedtem a hátsó paradicsomágyásból és egyéb helyekről a paradicsomokat. Elég időigényes, leszedni a kötöződrótokat, helyrepakolni a karókat, összedarabolni és elhordani a kiszedett növényt. Ez az ágyás le volt mulcsolva vastagon, rajta hagytam...ellenmondok magamnak ezzel a mulcsolás kérdéssel, de nem volt kedvem elhordani róla a szalmát, majd megeszi a tél a zömét úgyis. 

kk_img_20231001_100401.jpg

Ilyen lett:

kk_img_20231001_132839.jpg

Aztán nekiestem a másik uborkaágyásnak is, na az nagyon gazos volt, benne hevertek még az uborkák is, pár már szét is löttyedt, de találtam még 2 kis ubit, meg is ettem vacsira. Ezen a képen látszik az uborka helye és a kis őszi ültetvényem is, minden nagyon szépen megnőtt, de még van idejük, a retkek még nyugodtan nőhetnek, rapinit viszont tudtam már szedni, majd lesz kép arról is.  Illetve itt még látszik a másik paradicsomágyás a karókkal, azt is mind kiszedtem, de még vár a villázásra.
Na és látszik a szomszéd romos ólja is... és az én szintén romos füstölőbodegám is, szét kélne lökni azt is és kéne valami helyette.

kk_img_20231001_132847.jpg

Itt már nincs ott a paradicsom, mert kiszedtem. A cukkinit még meghagytam, mert van rajta egy csomó. A kép alján a rapinik. 

kk_img_20231001_144737.jpg

Elza közben ott őrzött engem egész nap a kert végében. 

kk_img_20231001_135144.jpg

Aztán leültem kicsit egy fatönkre és néztem a kertet, olyan szép itt! 

kk_img_20231001_151139.jpg

Ez pedig a rapini, vannak rajta szép kis brokkoli szerű fejecskék is. Megsütöttem fokhagymásan olívaolajon és gombát adtam még hozzá, aztán pedig tejszínt. Jó lesz tésztaszósznak, van itthon olasz sajtom, majd azt szórok a tetejére. Picit kesernyés az íze, tavaly nem éreztem ilyet rajta, talán azért, mert az egyik már picit ki volt nyílva. letéptem róla a virágokat, csak 3 volt, a többi még bimbós. 
Azon gondolkodtam, hogy kéne még ültetni rapinit, mert elég jól bírja a hideget, gyorsan nő és akkor még novemberre is lenne friss zöldem a kertből... már ha nem lesznek fagyok. Megnéztem a füzetkémben, ezt augusztus 13-án vetettem, 6 hét kellett neki, hát... már necces lenne. Lehet, hogy mégse vetek már. 

kk_img_20231001_161004.jpg