Padlizsán és új-zélandi spenót télire

Tegnap délután erőt vettem magamon és kimentem lekaszálni a maradék füvet. Áldom is magam érte ma reggel, mert esett az eső, sőt most is nagyon el van borulva, most biztos nem kaszálnék. 
Így ezzel is előbbre vagyok, azért szeretem, ha le van vágva, mert sokat pofásít a kerten, na meg nem akartam hagyni magba menni azt a sok disznóparéjt.
Egy darabon hagytam ki, ahol lehullott a sok alma, azokat nem akartam szétcsapatni a damillal. Majd összeszedem a használhatókat és berakom üvegekbe. 
Sőt, csinálok valami almás-céklás akármit is, van sárga céklám is, majd azzal együtt  is teszek el télire. 

***

Ma túl sok időm nincsen, délelőtt elmentem bevásárolni, elég sok futkosás volt, több helyre, aztán délután megyek anyuhoz a kórházba. 
Voltam cicakajáért is a terményboltban, nagyon szép, piros és fehér tulipánhagymákat is hoztam egy csomaggal. Mert hát, na! Pedig várom a hatalmas rendelésemet az őszi hagymásokból is lassan, lesz mit ültetni, az már biztos! 
Azért nem telt haszontalanul a közbenső idő sem, leszedtem megint egy nagy adag padlizsánt, gyorsan meg is mostam, becsavartam alufóliába és bedobtam a sütőbe megsülni, jó lesz padlizsánkrémnek, úgy szeretem a legjobban. Illetve egyet felkarikáztam muszakához, kettőt pedig apró kockára vágtam, mert úgy is szeretem, hogy olajon, fokhagymával, bazsalikommal, sóval megsütöm, aztán összetöröm és adok hozzá egy pici tejfölt vagy  joghurtot ( a görögöt szeretem). Beraktam őket a fagyóba. 

kk_img_20220910_115200.jpg

Amíg sült, addig leszedtem egy csomó új-zélandi spenótot is, megmostam, megblansíroztam és most kinn hűlnek a konyhában, majd szépen bemennek ezek is a fagyasztóba, de ki akarom próbálni üvegbe is elrakni, fokhagymásan, megsütve. Végül is a sóskát is el lehet tenni üvegbe (lövésem sincs, hogy, de majd utánanézek), majd ezt is lezárom olajjal és jól kidunsztolom, végül is az a lényege, attól áll el. 

kk_img_20220910_120915.jpg

Megnéztem az olajszintet a kocsiban is, mert eszegeti, de most még jó.
Azt hiszem még arra lesz időm, hogy levágom a citromillatú bazsalikomot, hátha még hajtana újakat, aztán kicsivel korábban elindulok a kórházba. 
Láttam egy fazekast a múltkor menetközben, meg akarom nézni, hogy vannak-e neki kisebb méretű savanyító edényei, ha nincs akkor biztos csinálna, ha rendelnék. Majd megkérdezem tőle. Illetve van egy kecskésfarm is arrafelé, sajtokat is árulnak, ott is meg akarok állni sajtot venni.