MacskaCicó és kerti ügyek

Reggel hiányoltam Herkulót, mert amikor felkelek, már itt szokott várni az ablakban. Kicsit megijedtem, hogy hol lehet, de amikor kimentem, akkor láttam, hogy ott pislog benn a széna tetején. Még nem kelt fel a CicaÚr! Ilyen is ritkán van. 
Régebben többnyire nem aludt itt, ezt onnan tudom, hogy reggelente gyakran láttam battyogni a völgy felől, de mostanában itt tölti az időt még napközben is. Úgy örülök neki! 
Persze elcsavarognak, az egész brancs sokat csavarog, de amikor pl. kimegyek az udvarra, akkor a csajok rögtön odajönnek hozzám és a CicaÚr is előkerül, bár ő csak tisztes távolból szemlél. És most már a MosogatóCica is sokat időzik itt nálunk. Nem tudom miért szeretnek engem annyira a cicák, akkor is szerettek, amikor még egyenesen irtóztam tőlük... fura szerzetek ezek a macskanépek. 

Itt a Mosogató, már nem rohan hanyatt-homlok világgá, ha kimegyek az udvarra. :) 

kk_img_20220802_074004.jpg

A kert egyébként az eső ellenére őszies. Vannak virágok, amik már elnyíltak és vannak, amik elszáradtak. Jó lett volna ha kicsit hosszabb a virágzás, de idén ez jutott.

kk_img_20220802_073515.jpg

Remélem az őszi virágok, a krizantémok, az őszi krókuszok, a sisakvirág és a japán szellőrózsák még szépek lesznek, utóbbiból legalábbis az egyik, amit tavaly ültettem. Azon már látom a felnövekvő virágszárat, a tavaszi ültetésűt éppen csak megmentettem a kiszáradástól, de él. 
A tavasszal magról ültetett sisakvirágom sajnos kipusztult. Éldegélt egy darabig, volt két levele is, öntöztem is, aztán egyszercsak elszáradt. 
Ugyanígy vannak a pázsitviolák is, a kánikulában még megvoltak, mert öntöztem és most az eső után száradtak össze... nem értem. 
A két talajtakaró phloxom közül a második is elpusztult... 
Jó hír viszont, hogy csodatölcséreim keltek ki, nagyon remélem, hogy még lesz idejük virágot hozni. Nem értem miért csak most keltek ki, van amelyiket még áprilisban ültettem... tényleg fura ez az idei év. 

Elkezdtem tegnap délután a kis fenyő körül fellazítani a földet, mert be van ülepedve és tele van folyondárral, majd ezt is letakarom teljesen mulccsal, de ki kéne még találni valamit, amit köré ültetek, ami majd hosszabb távon is kibírja a fenyőt. Van már ott egy kicsi bugás hortenzia, nem hozott virágot még az idén, nagyon picike volt, amikor kiküldte a Starkl, ráadásul a márciusi hatalmas fagyok előtt küldték. Úgy ültettem ki, hogy le is volt takarva szalmával. Túlélte, ahogy a többi is, remélem jövőre már fog virágozni. 
Illetve vannak azon a részen krókuszok a szélében, egy kecskerágó, egy boróka is, kicsik még, de amikor majd megnőnek, akkor más lesz a kép.
Addig is fel kéne dobni valamivel, mert idő, amíg a fenyő is felnövekszik. Lehet, hogy egynyáriakat teszek majd oda addig? Illetve még több bugás hortenziát is lehetne ültetni mellé-köré. tervezek majd oda páfrányt és árnyékliliomot, de amíg kicsi a fenyő, addig nem lenne jó nekik, mert nincs árnyék. 

kk_img_20220802_073100.jpg

Tegnap áttelepítettem az egyik clematist is, mert nem fejlődött sehová azon a helyen ahol volt, szerintem túl sok napot kapott, (a töve is). A szilvafa mellé tettem, majd felfut rá, itt délelőtti napot fog kapni, a tövét pedig majd körbeültetem árnyékot adó növényekkel. Egyelőre letakartam. 
Eredetileg egy borostyánt tettem oda, azt most kiástam (szegényt), de már tudom hová fogom tenni, ma délelőtt majd át is ültetem. 

Lesz variálás az idén, mert a harangvirágot is át kell tenni onnan ahol most van, mert túlságosan az ágyás belsejében van, inkább a szélére tenném (tavaly még az volt a széle...) 
Illetve ki akarom ültetni a cserépből a korallberkenyét is, mert épp hogy él benne, de még nem tudom hová tegyem. Pár (3) liliomot is át kell ültetnem, mert a boglárkacserje kinőtte őket, nem gondoltam, hogy ennyire gyorsan meg fog nőni. Nem igazán fogom szeretni azt a cserjét, mert nagyon erősen tarackol, viszont szép, amikor virágzik. Olyan erőszakos, mint a bambusz.