Alig eső...

Nem akarok hálátlannak mutatkozni, de a tegnapi eső nagyon kevés volt. Épp csak a port verte el, a talaj felszíne szinte azonnal meg is száradt, mégis erőre kaptak a növények ettől a nagyon pici víztől is. Ma reggel csak ámultam, hogy mekkora párásság és harmat lett abból a kevés vízből, ami leesett. 

kk_img_20220727_055824.jpg
A növények kihúzták magukat, felfrissültek... elgondolkodtató, hogy ilyen kevés víz is elég lehet nekik. Olvastam egy cikket, amiben írtak erről a száraz, sivatagi kertészkedésről, neve is van, de nem találom, pedig jó lenne kicsit mélyebben utánanézni. 

Közben megtaláltam a cikket az előzmények között, no-tillnek hívják, majd belemélyedek valamikor. 

Estefelé kimentem magokat gyűjteni, lett is valamilyen színes zsálya magom, virágozni nem is láttam szinte, alig nőtt meg két szál, viszont hozott magot. 
És az egyik narancsszínű pillangóvirág is hozott már magot, azt is eltettem. Van még keverék maradékom tavalyról, de az idén színek szerint akarom eltenni, mert a piros nagyon tetszik, de most is kevés nyílt ki belőle és a citromsárgából is, szóval külön fogom eltenni őket, 

Felmértem a büdöskéket is, mindegyikből van, sajnos a törpék nagyon csehül állnak, adtam is nekik egy kis vizet. Na meg a macskafarkú veronikának is, szegényről egészen elfeledkeztem, majdnem kiszáradt az is, pedig annyit őrjáratozok és nézem, hogy mi az ami már feltétlenül vizet kíván. 
Lefújtam mospilannal a Kleopátra tűjét is, mert teljesen ellepték a földibolhák azt is, ma reggelre eltakarodtak, megdöglöttek. 

Már elkezdett nyílni a tarackoló kékgyökér is, kicsit korainak tartom, mintha hamar jönne majd az ősz, de az is lehet, hogy ez a szárazság sürgeti a virágokat, hogy hozzanak magot. Két helyen van a kertben és mindkét helyen nyílik. 

kk_img_20220725_145834.jpg

kk_img_20220726_193217.jpg

Ez a phlox már majdnem elhervadt, amikor észrevettem a többi növény között, azóta kapott vizet párszor egy keveset és szépen meg is hálálta. Ez az egyik a LIDL-es phloxok közül, amit a pinceablakban neveltem. Nagyon szép színe van. 

kk_img_20220726_080517.jpg

Szépen virágzanak az árnyékliliomok is, pedig némelyiknek a levelét eléggé megégette a nap. 

kk_img_20220726_193200.jpg

kk_img_20220726_080954.jpg

kk_img_20220726_081152.jpg

És már megint kiszorultam a fotelemből...  harc lesz, már előre látom, mert ha hagyom, akkor 2-3 hétig ez lesz a helye, én meg leshetek. :)))))

kk_img_20220726_103716.jpg