Dog days megint - sose lesz vége?

Tegnap reggel megint jó sok vizet kihordtam és ma is. Fokozatosan öntözöm körbe a kertet, egyik nap egyik oldal, másik nap a másik, aztán az előkert és a tuják alatt, végül hátul a virágos-parkos rész, aztán kezdem elölről. 
Van persze ami többször kap, pl. a most kikelő kis magoncok, a vöröskáposzta, retek, cima di rapa és társai, minden nap kapnak vizet. Ma reggel az uborkák kaptak és a karalábék, kelbimbók, radicchio saláták.

Vettem is le a reggelihez egy carosello uborkát, egy örmény méteres uborkát, paprikát, paradicsomot. Enni van, de berakni nem lesz sajnos. Ennek is örülök, ami van. 

Viszont úgy tűnik, hogy kezdi magát meghálálni a mulcsolás, mert észrevettem, hogy a tegnap reggeli öntözés nyoma még látszik a zellereknél, szóval valami történik. Ha az idén nem is, de jövőre szerintem beáll a kert egy jobb, nedvesebb állapotba. 

kk_img_20220720_095006.jpg

Ma reggel is raktam ki szénát a növények köré, most a virágos részre, mert este oda hordtam ki vizet, ahol nedves volt, ott gyorsan letakartam. Böbi meg beköltözött a szénába. Az egyik kockabála szétment, azt hordom most ki a kertbe, de van egy nagy kupac még, majdnem ráléptem a Kis Majomra. :))))

kk_img_20220721_072824.jpg

kk_img_20220721_072944.jpg

 

Az egyik dáliám úgy tűnik megadta magát, adtam neki vizet, de szerintem valami kirágta. Azon a részen ez a negyedik növényem, ami kidöglik. Először egy bársonyos kakukkszegfű dőlt ki, aztán két szép nagy pillangóvirág, most meg a dália... hogy bacca meg egy taliga apró majom! Mérges vagyok, nem tudom, hogy pocok-e vagy lótetű, ami kieszi a gyökerüket. A bal oldali dálián látszik, hogy füle-farka lóg. Levágtam róla a virágokat és sok bimbót is, hogy ne kelljen neki olyan sok mindenre erőt pazarolni, hátha még össze fogja kapni magát. 

kk_img_20220721_072307.jpg

 Tegnap szedtem fel hagymát is, de annyira meleg volt (ebédidőben, mert egyébként dolgozom), hogy abba kellett hagynom. Hát... lettek kis hagymák és közepes hagymák, nem valami szép, de legalább erre se kell pénzt kiadni. 

Lesz még fehér és lila hagyma is, meglátom azok milyenek lesznek, de vérmes reményeket nem fűzök hozzájuk.

 kk_img_20220720_122743.jpg

Este szedtem szárítani fűszereket is, oreganot, levágtam egy nagy borsikafüvet is, tárkonyt és kakukkfüvet, bár utóbbiról nehéz volt szedni, nagyon el van száradva szegény. Szedtem egy nagy csokor macskamentát is a MacskaCicóknak, hadd "szíjjanak" télen is. :D :D
Még a bazsalikomból akarok majd szedni, de az nem jó szárítva, de ha a fagyasztóba teszem, akkor meg lusta vagyok előszedni. Csinálok így is, úgy is és majd meglátom. Na meg persze pestot is teszek el, azt viszont fagyasztani fogom. Illetve a lestyánról is veszek majd le pár levelet, de tavaly nem nagyon ment, pedig rengeteg volt, sőt még meg is van, de a frisset jobban szeretem. 

Néztem az előrejelzést is, úgy látom még 3 nap pokol vár ránk megint, hát... utálom már, nem lehetne ezt a felmelegedést átkérni télire? Istenbizony várom az őszt... sose jó ami van, télen meg majd a hideg miatt fogok vekeregni, na meg most már a fűtés miatt is és majd várom a tavaszt. Ha egy kicsit spiri oldalról nézem a dolgot, akkor ez elég messze van a MOST-ban levéstől. Nobazmeg! 

A virágok zöme viszont még bírja, de nem tudom meddig. A kúpvirágok, a liliomok és a Kleopátra tűje nagyon szépek. 

kk_img_20220721_072407.jpg

kk_img_20220721_072414.jpg

Nagyon szépen fejlődik a tavaly magról ültetett sudárzsályám is. A virágiskolában volt tavaly, de nem fejlődött sehová, tavasszal pedig nem is láttam a nyomát sem, azt hittem elpusztult, aztán egyszercsak kihajtott. Át is ültettem onnan, picike, 5 centis kis vackok voltak, nem is bíztam abban, hogy megmaradnak. Csak lógtak a pici gyökereik, ahogy a száraz földből kiemeltem, az igaz, hogy az átültetés után párszor kaptak vizet, amíg be nem álltak, de azóta nem igazán öntöztem őket. Tűző napon vannak és szemmel láthatóan élvezik a helyet. Jövőre talán már virágozni is fognak. 

kk_img_20220721_072323.jpg