VégreEső

Na végre esett egy jó zápor tegnap délután,  aztán estefelé is egy jó nagy adag, sokáig esett, nagy eső volt!
Egyébként előtte már porzott a kert, szinte mindent öntöznöm kellett. 
Hétvégén vettem észre, hogy nagyon szépen kikeltek a bazsalikomok. Árkot húztam melléjük mind a két oldalra és úgy öntözöm őket. A salátát is így, mert az is nagyon kicsi még. Nem tudom az idén lesz-e valami a veteményesből, persze még bármi lehet, ha eleget esne az eső. 
Jó volt ez a zápor, de a kis árkokat nem töltötte meg a víz. 
Tavaly is ilyen volt, sőt még szárazabb is, emlékszem, hogy a végén már még a bokorbabot is öntöztem, de segített is rajta, végül lett bőven. 

Kezdődik az akácvirágzás is odakinn az erdőn, este olyan illat van kinn, hogy szinte el lehet ájulni. Nemsokára hozzáadódik majd a jezsámen is és akkor már tényleg bódító lesz. Sokan el se hiszik, csak amikor tényleg megérzik az illatot és ezt a tiszta levegőt itt. Isten bizony minden nap hálát adok azért, hogy itt lakhatok és hogy van végre kertem. :) Tobzódok is évek óta benne! 

Már nagyon alakulnak a virágágyások, azt hittem, hogy a nagyon magas évelő szarkalábak majd nem lesznek jó helyen, de végül úgy bővült az ágyás, hogy középen vannak. 

Közben kinyílt a gyömbér is, a lila ökörfarkkóró, ami csak úgy magától megjelent a kertben és gyönyörűek a haranglábak a reggeli napsütésben! 

kk_img_20220514_131252.jpg

kk_img_20220515_065854.jpg

kk_img_20220515_065536.jpg