Újabb haladás

Szó szerint szinte négyzetméterenként veszem vissza ezt a kertet az elvadult állapotából.
Tegnap délután kiszedtem a füvet a felcsodaásóvillázott részekből, mert már kezdett megszáradni és akkor nem könnyű már kirázni belőle. Így viszont tényleg a kezemmel morzsolom fel a talajt.

Lett egy új csík (a csodaásóvilla szélessége) a paradicsomágyáshoz, két új csík az uborkának, még közte kell majd megcsinálni és akkor két nagy ágyás lesz belőle. Azon gondolkodom, hogy  mit rakjak közé, hogy az uborkák ne porozzák egymást keresztbe. Majd valószínűleg salátát palántázok közé és a korai karalábé is elfér majd ott. 
És lett egy új csík a terasz előtti részen is. 

Felszedtem a leterített papírokat is a régi disznóól előtt és villáztam egy részét. Rengeteg tarackgyökér jött ki belőle, de szerencsére nagyon könnyen kijött. Kiraktam őket megszáradni a napra. És egy csomó gyalogbodza hajtást is kitettem száradni. Sajnos a szomszéd telek felől elkezdett bejönni, főleg mióta fel van azon a részen is lazítva a talaj, biztos, megörült neki és benyargalt a kertembe és hajt, mint az őrült. 

Azért tettem ki ezeket száradni, mert ki akarok próbálni egy homeopátiás módszert a gyomirtásra. Olvastam valahol, hogy meg kell szárítani a növényt, amit ki akarunk irtani, aztán fémedényben elégetni és a hamuját vízzel keverve (leszűrve) 1:15 arányban visszapermetezni a területre.  Kipróbálom, ingyen van és ha működik, akkor ez tényleg nagyon egyszerű cucc. 

Elültettem a bazsalikomokat is 5 félét... egy nagylevelűt, citromillatút, fahéj illatút, bordó levelűt és egyet, amire nincs ráírva semmi, csak simán bazsalikom. A paradicsomok mellé tettem őket. 

Egy újabb dáliát is elültettem, közben kifordítottam a földből egy nagy békát... hát az ütő is megállt bennem a nagy varangytól. Hogy kerül ez a föld alá? 
Na meg valamelyik virágomnak annyi, mert kifordítottam a WC papír gurigát, amibe ültettem... :( Nem tudom már mi hol van, nem szúrtam le oda karót, akkor az nincs is. :( 

Minden nappal egyre szebb a kert, kinyílt az ősszel ültetett kakasmandinkó is és a csatavirágról is sikerült egy éles képet csinálnom. A nárciszok is nagyon nyomják. 

kk_img_20220501_171254.jpg

kk_img_20220501_171412.jpg

kk_img_20220501_171748.jpg

Dzsumbujosodik a kert, bár a látképe még nem az, amit elképzeltem, mert a cserjék és az örökzöldek még kicsik, de majd megnőnek pár év alatt. Illetve még meg se nőtt minden, hiszen csak május eleje van. Addig meg szaporítom a virágokat, mert hihetetlen, hogy mennyit képes elnyelni ez a kert. Kész kertészetet csinálok már itt, pedig csak az önmagam ellátása a cél most még. Egyrészt a fajtagazdagság kialakítása, másrészt nagyon sok üres, parlag rész van még ahová rengeteg növényre lesz szükség.

kk_img_20220502_073809.jpg

kk_img_20220502_073837.jpg