Sajtos és szezámmagos, sós süti

Tegnap délután nekiálltam sütni, mert napok óta kívántam már valami sós sütit és a sajtos rudakat szeretem a legjobban. 
Ritkán sütök, pedig minden ilyen akcióm után megállapítom, gyakorlatilag nem tart semeddig megsütni, mégis nehezen állok neki. 
Most viszont volt itthon sajtom is, már el kellett használni és minden hozzávaló is volt, beleértve a kedvemet is, így aztán sütöttem. Jó sok lett, a tál ami a képen van nagyon nagy. 80 deka lisztből készült, persze nem egyedül akarom megenni, viszek anyuéknak is és apuéknak is. 
Végre olyan lett, ahogy én szeretem. 
Elég régóta sütök ilyen sütit, de valamiért sose volt olyan, amire vágytam, vagy ami az elképzelésemben van erről a sütiről, de most belebotlottam a régi receptes könyvemben ebbe a receptbe és oda is volt írva mellé, hogy jó, ezért azt használtam. És tényleg jó! 
Azt hiszem megfejtettem a titkát a dolognak. A netes receptek között és azok is, amiket ismerősöktől kaptam, csak az van fő összetevőknek, hogy liszt-zsiradék, só és tejföl. Ebben a receptben a tejfölben el van keverve 2 tojássárgája és szerintem az adja a porhanyósságát, ezt kerestem. Ezentúl ezt a receptet fogom használni. 

 kk_img_20211126_170733.jpg

A recept: 

80 dkg liszt
30 dkg vaj (nem szeretem margarinnal, se zsírral)
2-2,5  teáskanál só (de ízlés szerint, én szeretem, ha sós)
1 sütőpor
2 tojássárgája
1 egész tojás
1 tejföl
kb. 20 dkg reszelt sajt, pár szem köménymag (a tetejére szórni)
Szezámmag

A lisztbe az eldarabolt vajat beleteszem és hagyom állni kicsit, hogy a vaj a lágyuljon. Aztán kézzel addig dörzsölöm, forgatom, míg a vaj elkeveredik a liszttel. Ne maradjanak benne vajdarabkák. 
Hozzáadom a sót, a sütőport. 
2 tojássárgáját elkeverem a tejföllel és hozzáadok kb. fél deci langyos vizet, elkeverem. 
Ezt beleöntöm a tésztába, (kicsit ki szoktam belőle hagyni és később adom hozzá gyúrás közben, de nekem mindig felveszi végül az egészet). Ha nem elég, akkor plusz tejföllel lehet összegyúrni, de nekem elég volt.
Amikor kész, akkor 4 darabra osztom  (ez csak azért van, mert nem nagy a gyúrótáblám, amin ki tudom nyújtani), kinyújtom és kikenem az egy felvert tojással. Kinyújtom, egész vékonyra szoktam nyújtani, kb. fél centi vagy még  vékonyabb. Rászórom a sajtot vagy a szezámmagot. Fele-fele csináltam, mivel sok lisztből készül. 
Előmelegített sütőbe szoktam tenni, 200 fokon sütöm. Nézegetni kell, mert nem szabad, hogy nagyon megbarnuljon, éppen csak kapjon sült színt és már ki is kell venni.