Újabb adag birsalmasajt

Mivel a szombati nap eléggé szétmászott az asztalosmunkák miatt és majdnem haszontalan lett (mármint az én tevékenységeimet illetően), szombat késő délután nekifogtam a birsalmának (vasárnapra terveztem, de akkorra meg már asztalost nem terveztem) és estére meg is főztem egy újabb adag birsalma sajtot. Így legalább hasznonak ítéltem a napot a magam részéről is mert amúgy csak néztem, hogy mit csinál az asztalos és néha inaskodtam, hogy feladjak neki valamit, amikor fenn volt a padláson.
Az újabb adag birsalmasajt már edényekben van, még hagyom bennük dermedni kicsit és aztán kiteszem a rácsra száradni. Most picivel tovább főztem, mint a múltkor remélem kevesebb nedvesség maradt benne. Jól teleraktam dióval is. 

kk_img_20211113_182254.jpg
Jó dolog ez a birsalmasajt, főleg a saját bio termésemből. Jövőre viszont a lemosón túl kell további permetezés is neki, mert szinte mind férges volt. Majd utánanézek, hogy mikor és mivel kell lefújni, illetve milyen kártevői vannak. 

Felvágtam a már elkészült birsalmasajtot is, jó kemény lett, nagyon finom, nem túl édes, mert nem raktam bele 1:1 cukrot, nem kell annyi. Így is ritka csemegének fogom enni, mert miután összeszárad nem olyan sok ez a sajt, tehát a cukortartalma elég magas. Nem akarok pár hét alatt egy kiló cukrot bevinni a szervezetembe és szeretném, ha maradna karácsonyra is belőle.  
Szépen felkockáztam egy kis darabot, könnyen vágható. Adok belőle anyuéknak is, apunak adtam már, mert éppen itt volt, aztán a kezébe nyomtam egy nagy darabot. Anyu főzött egy csomó birsalmalekvárt (nekem is), de sajtot nem csinált, szóval viszek nekik is belőle. 

kk_img_20211113_145847.jpg

Böbe meg egyszerűen hihetetlen, reggel bejön, reggelizik, aztán fel az íróasztalra, majdnem belecsócsált a kávémba, úgy kaptam el előle, aztán lábat tisztít... az asztalomon. Látom, hogy nagyon nyammog a lábán, aztán phö... és kiköpi a sárgalacsint. Csinált vagy hármat, most már azt is tudom, honnan vannak a galacsinok a lakásban. :))))