Őszitrutymó

Akárhányszor kilépek a házból, mindig meglátok valamit, hogy még ezt is, azt is meg kéne csinálni. Hiába na, öreg ház, lehet újítani, de sose lesz olyan, mint egy új. 
Van a ház fala és a járda között egy pici rész, ami rémesen néz ki. A talaja se jó, ráadásul onnan lett kivágva egy nagy trombitafolyondár, amikor a lépcsőház oldalát csináltuk, de ennek a növénynek a kivágás meg se kottyan. Mindenhol hajt kifelé. Ezen a kis részen voltak (illetve még vannak) a ligetszépék, de a trombitafolyondár már majdnem kinyírta őket. 
Tény, hogy nem foglalkoztam ezzel a résszel még egy kicsit sem, mert nem tudom mi legyen itt. Száraz nagyon, mert fölötte van a lépcsőház kinyúló teteje. Eddig lecsorgott oda a csapadék, (nem volt jó, mert a ház alapjához csurgott) de feltetettem a csatornát, így nagyon száraz is lett. Van benne még egy spárga (szerintem vadspárga), amit nem is szeretek igazán. Szép, szép, lenge növény, de nem szeretem. 
Szóval fel kéne ásni azt a helyet, kivagdosni a trombitafolyondárt, amennyire csak tudom és ezt a vadspárgát is áttenni máshová, vagy kirakni innen. Le kéne festeni a kis kerítést is (majd jövőre), ami mellette van, vagy kicserélni. Egyelőre nem bolygattam meg, mert bele van kötve a földelés is, meg akkor a köveket is meg kéne mozgatni... vagy nem is tudom, hogy legyen. Inkább lehet, hogy rakok még oda pár követ és beültetem szárazságtűrő sziklakertiekkel, majd jól benövik. Tényleg nem tudom... általában akkor alakul ki bennem, hogy mi legyen, amikor hozzányúlok. 
Lehet, hogy maradok egyelőre a felásásnál, mert mellette a járdát is fel kell szedetni, majd akkor kialakíttatom, bár nem akarok mindenből újat és szabályosat, mert szeretem az ilyen ódon, kissé elagott, mohás zugokat. 

kk_img_20211103_073923.jpg

kk_img_20211103_073931.jpg

A kert igazán őszies lett, az idő is... ilyenkor nincs kedvem kimenni. Minden fel van villázva, már csak középen fogom azt a járatot felvillázni, mert nagyon begyomosodott, úgy könnyebb kitisztítani. Az is lehet, hogy jövőre másképp alakítom ki az ágyásokat.

kk_img_20211103_074400.jpg