Szőlő és az első fagy

Megjött az első fagy ma reggelre! -1 fok van kinn és csupa deres a határ! Nem volt a fagy az itteni előrejelzésben... szerencsére a ház kompenzál, ezért a ház előtt kinn lévő növények nem fagytak meg, de ma behordom az összeset délután, mert most már sose tudni mi jön egyik napról a másikra. 
A hatalmas ricinus viszont megfagyott a kertben, egynyári, majd jövőre ültetek újat. Hiányozni fog, de most nem is bánom, hogy kiszedhetem a hétvégén, mert itt ez a rengeteg növény és kell már az egynyáriak helye, hogy beleültethessem az újakat. 

kk_img_20211015_070904.jpg

A szőlót pedig le se szedtem, csak szedtem róla. Anyuéknak vittem belőle és még fogok is, meg egyszer-kétszer jóllaktam kinn a kertben vele, mert ott ki lehet köpködni a héját meg a magját, de amúgy nem igazán szeretem. Benn nem is gusztustalankodok vele, nem lenne kedvem megenni. Nem termettek túl nagy fürtök, viszont elég sok lett, még ezen a pár meghagyott tövön is. 
Azt hiszem ki fogok még vágni párat a télen, csak a helyet foglalja. Egy tőke úgy látom tönkre is ment, öregek már ezek nagyon, de nincs is szükségem rájuk. A bort se szeretem, valamiért ez a növény kiesik a kertészmániámból. Sose csapott meg a szőlészkedés vagy a borászkodás szele, az előző kertem pedig híres borvidéken volt, de nem volt még egy tőke szőlőm se, szerintem idővel itt is ki fognak fogyni. Tavaly főztem belőle pekmezt, de nem is nagyon nyúltan hozzá ahhoz sem, ott van lenn a pincében a polcon. Talán egy üveggel ha fogyott belőle. 

kk_img_20211004_073110.jpg

kk_img_20211004_073119.jpg

kk_img_20211004_073137.jpg