Kolbásztök

 Tavaly a kolbásztökről csak egy vagy kettő picurkát sikerült szüretelnem, mert nagyon későn kezdett virágozni és nőni. 
Idén eddig kettő volt, de nem hagytam őket túl nagyra nőni, olyan fél méteresek kb, de már a magját így is ki kellett szedni, bár csak a vastagabb részén volt mag. Meghámoztam őket és bekerültek a fagyasztóba, két darabot hagytam kinn, meg akarom tölteni darált húsos-sajtos töltelékkel. Nem sokban különbözik más tököktől, talán az állaga kicsit húsosabb, nem mállik úgy szét, mint a főzőtök vagy a cukkini. 

Még most sem tudom, hogy igazán milyen helyet szeretne ez a növény. Amikor elültettem (magokat ültettem, nem neveltem palántát belőle)  tettem alá bőven trágyát, mert a tökféléknek elég nagy étvágya van.
Tulajdonképpen szerintem jó helye van itt, ahol van, csak a hosszú szárazság nem kedvezett neki. Néha megöntöztem, de az nem olyan, mint az eső. 
Egyébként nem baj, ha csak ennyi van rajta, amúgy is töközön volt az idén, és még van is, mert annyi főzőtököm nőtt, annyi cukkini, hogy alig győzöm megenni, elrakni és még osztogatom is, pedig mindenből csak egy bokor van. Az idén csak a patisszon nem akarta az igazat, valamelyik nap láttam megint egyet a bokron, de az előző is kidöglött, meglátom az majd megnő-e. 

kk_img_20210815_073340.jpg

kk_img_20210818_133424.jpg