Zöldbabszüret

Tegnap leszedtem a zöldbabot. Láttam az egyik bokron, hogy van rajta pár zöld hüvely gondoltam megmentem, mert az idén alig volt zöldbab, pedig öntöztem is. 

Többfélét is ültettem, zöldszínű zöldbabot, feketét, a hagyományos sárgát, illetve keleti ölesbabot és az idén újként egy olyan fajta bokorbabot, amin hosszú zöldbabok nőnek. 

Tavaly rengeteg volt, az idén viszont jól pofára estem a hülye időjárás miatt... eddig. Szóval kimentem leszedni, és meglepően sok lett. Nem hittem volna, hogy ettől a kis esőtől ennyi fog nőni rajta. Tavaly ilyenkor már rég kiszedtem a babokat a földből. Meg is mostam rögtön az összeset, levagdostam a végeit, feldaraboltam, megblansíroztam és beraktam a fagyasztóba. 11 csomaggal lett, 3 zöld, 1 fekete (blansírozás után ez is megzöldült), 1 keleti ölesbab, 1 hosszú bokorbab, 3 sárga és 2 csomaggal úgy tettem el a zöld ceruzababból, hogy egyben hagytam őket. 

kk_img_20210817_160615.jpg

Eddig talán összesen 3 csomaggal sikeredett eltennem, így most ennek nagyon ürülök. 

Tavaly még üvegbe is tettem ecetesen, mert a fagyasztóban már nem volt hely. Az idén viszont vettem még egy 6 rekeszes fagyasztószekrényt is és ami azt illeti már majdnem tele is van.  

Elfelejtettem lefotózni az idei termést és kerestem a tavalyi posztot róla, de nem tettem ki, ezért most 3 tavalyi képet teszek ide (szebbek, mint az idei, az biztos. Bár tavaly meg a sárga nem sikerült): 

kk_20200803_084540.jpg

kk_20200708_131406.jpg

kk_20200709_092418.jpg