Tomatillo 2. - Mexikói tomatillo salsa

 Lövésem nem volt, hogy a tomatillot mikor kell leszedni, lévén, hogy először termesztem a kertben. Viszont adja magát, egyrészt elkezdenek sárgulni, másrészt tele van a burok a tomatilloval, harmadrészt könnyen leesik vagy a kezemben marad,ha hozzáérek. 

 Úgy tapasztalom, hogy nem érdemes megvárni, amíg teljesen sárga lesz, mert az már túl érett, viszont lehet belőle magot gyűjteni. Már kinn száradnak a magok a verandán, remélem ki fognak kelni jövőre. 

Egyébként magával a növénnyel úgy bántam, mint a paradicsommal, illetve majdnem, mert a tomatillot nem metszettem, de jövőre  fogom, mert ugyanúgy elburjánzik, mint a paradicsom. Nálam már egy kusza erdőt az egész, de most már úgy hagyom. Karózni kell, mert könnyen elhajlik. 

kk_img_20210807_162605.jpg

Amikor kibontottam a tokból, teljesen ugyanúgy néztek ki, mintha közepes zöld paradicsomok lennének, kicsit ragadósak. 

kk_img_20210809_142604.jpg

A mexikói zöld salsához olyan receptet találtam, ami szerint a tomatillókat meg kell sütni sütőben, jelapeno paprikát sütni mellé, (nálam ez zöldpaprika volt és édes csemege paprika, mert nem szeretem a csípőset. Sütni kell még hagymát és fokhagymát is. A legtöbb recept ír hozzá még zöld koriandert is, de azt végképp utálom, ezért nincs benne. Ami azt illeti koriandert nem is ültettem az idén, olyan szaga van, mint a poloskának.

kk_img_20210809_144229.jpg

A recept szerint kicsit túl kell sütni. Hát az illata az fenomenális volt és az íze is. Zölden a paradicsomra emlékeztetett, de sütve egész más az íze. savanykás, citromos, de édeskés is kicsit, engem picit emlékeztet az íze a rebarbaráéra. 

kk_img_20210809_160242.jpg

Végül az egészet összeturmixoltam és egy picike cseresznyepaprika pelyhen kívül, (csak, hogy éppen legyen egy minimális  csípőssége) semmi egyebet nem tettem bele, mert nem is kívánkozik bele semmi. Még só sem, nekem bejön, bár nem tudom milyen az eredeti... ami azt illeti, nem vagyok nagy híve a mexikói konyhának. 

Azt hiszem ennél jóval folyékonyabb kell, hogy legyen. Majd azért nézek hozzá valami burrito vagy taco receptet, 

kk_img_20210809_163600.jpg