Hagymaözön

Azt hiszem hagymailag az idén némi túlzásba estem. Tavaly nem volt elég, a boltban kellett vennem hagymát, mert elég hamar elfogyott. Ez az egyik. A másik a tavaszi ültetési őrületem, amikor már meg vagyok veszve, hogy mehessek ki a kertbe végre, süssön ki a nap, legyen már világos és meleg, dugja már ki magát valami a földből, azt se bánom ha gyom, csak induljon már neki az élet megint. És a kertészlelkű embernek ebben az  állapotában kell vásárolni. Hát persze, hogy még a kutyafaszát is megveszem, (bármilyen kiszerelésben) csak ültethessek már végre! 

Így vettem tavasszal fehér dughagymát, vöröshagyma dughagymát, sonkahagyma dughagymát, lilahagyma dughagymát és volt egy csomó salotta dughagymám is. A boltban pedig nem aprózzák, a csomagok félkilósak, na ennek lett eredménye ez: 

kk_img_20210804_173428.jpg

Na, nem mintha panaszkodnék, hogy jó a termés, de azt hiszem rengeteg hagymát fogok enni a télen. Még szerencse, hogy mindenben szeretem, nyersen is, sülve is (főve nem), meg aztán majd viszek anyuéknak is. 

Úgyis fogok még főzni csatnikat is, abba is sok hagyma kell. 

Itt vannak szépen sorban, fehér, salotta (ekkora salottáim még sose voltak), sonkhagyma, lilahagyma és vöröshagyma. 

kk_img_20210804_173455.jpg

kk_img_20210804_173506.jpg

kk_img_20210804_173515.jpg

kk_img_20210804_173537.jpg

 

És persze fokhagyma is lett. Azt nem túloztam el, talán 20-25 darabot ültettem, amiben lett egy meglepi is. Azt mondjuk nem értem, hogy miért csak ez az egy, amikor Penny-ben vásárolt fokhagyma fejet szedtem gerezdekre és azt ültettem el. De mindegy is miért, az egyik fokhagymám léghagymákat nevelt!  Már kerestem ilyen fokhagymát, de sehol nem találtam, erre az egyik ilyen lett. Ollé! :)))

Nagyon örülök neki, rögtön hívtam is aput elújságolni, hogy mim van, mert ő is nagyon szeretne. Majd megfelezzük a gerezdeket  és ősszel szépen eldugdossuk a földbe. Ebből egyet se eszünk meg az idén! 

kk_img_20210804_173354.jpg