Cukkinik

Tegnap este még volt egy nagy eső, normális, jég nélkül és különösebb szél nélkül, szerencsére semmi kártékony égiháború nem volt. Hanem, már kezdtem személyes szívatásnak érezni a fentiektől ezt az eső kérdést, mert borzasztóan nehezen jött le a víz az égből. Olyan felhők voltak itt, mintha a világ összes vizét a dagadt hasukban  hordoznák, egészen alacsonyan lógtak, mintha már el se bírnák a vizet, de nem engedték le. Egészen el voltam hűlve, hogy kb, 2 órahosszat totál sötét volt a fekete felhőktől és csak tömörödtek, csak tömörödtek, mire nagy nehezen kikerekedett egy 20-25 perces eső. 

Cukkini fronton viszont nagyon elégedett vagyok, nem győzöm berakni, megenni, osztogatni. Bár most már úgy látom, hogy egy adag lassan lemegy és majd kicsit várni kell a következőre, de nem baj, mert most elég cukkinit ettem. 

Nagyon szeretem, elég sokoldalúan felhasználható növény, alig van kalóriatartalma, a zöme gyakorlatilag víz. Elég magas a vitamin és az ásványi anyag tartalma, érdemes rendszeren fogyasztani, én még nyersen is megeszem. Olaszországban ettem olyat, hogy kb, 1 mm-esre volt szeleteve, de hosszában és ettől szép nagy szeletek voltak, besózva, fűszerezve friss zöldfűszerekkel, nagyon finom volt salátaként, de ugyanebbe lehet sajtot, vagy kis húsdarabkákat is tekerni és grillezni. De jó pestóval (amit a múltkor írtam le), rántva, töltve, krémlevesnek, szabdzsiba, tócsniba, roston sütve, nekem mindenhogy jó a cukkini. 

Idén 4 félét ültettem a kertbe, két gömbölyűt és két hosszú fajtát, előbbiből egy sötétzöld héjút és egy világosszöldet, utóbbiból a hagyományos (amit a boltból ismerünk) sötétzöldet és egy sárga héjú fajtát.

Eddig - a szárazság ellenére - nagyon szépen teremnek. A legalsó képen a sárgát most vettem le reggel, mert holnapra már túl nagyra nőne, főleg most az eső után. Egyébként azt olvastam, hogy a folyamatos termés titka a folyamatos szedés. Az idén majd meglátom, hogy így van-e. Az biztos, hogy tavaly hamar abbahagyta, mert hagytam őket nagyra nőni, nem volt még hová tennem és annyit nem tudtam megenni. 

kk_img_20210628_061809.jpg

kk_img_20210704_094638.jpg

kk_img_20210705_072953.jpg

kk_img_20210710_200850.jpg