Évelő szarkalábak

Imádom ezeket a nyári hajnalokat. Ma is felkeltem ötkor, felhúztam a redőnyöket, minden ablakot kitártam, hogy hűljön a lakás, most 23 fok van benn, ez még jó. Pesten nem lehetett lehűteni a lakást, mert éjjel a közeli épületek ontották magukból a meleget, ott sose volt frissülés kánikulában, csak amikor a légkondi be volt kapcsolva, de éjjel nem járattam, mert valamikor kell beengedni levegőt is (már amennyi levegő ott volt) és nem zúgathattam a szomszédoknak éjjel. Az igaz, hogy van egy éjszakai üzemmódja is, ami nem zúg (annyira), viszont fogyaszt. 

Szóval jó itt. Néha úgy érzem, hogy a paradicsomban élek. Hajnalban már kinn voltam öntözni, de ahogy látom véges a kút hozama, mert tegnap is kifogyott a víz, meg ma reggel is vékony lett a csorgás, ki is kapcsoltam a szivattyút gyorsan. Oda kell majd figyelnem és azt hiszem veszek egy másik hordót is és fokozatosan szépen feltöltöm azt is, ki tudja meddig nem lesz eső...

Lassan lehet szedni a borsót és a lóbabot is. 

***

Alig tudom kiválogatni, hogy melyik képeket tegyem fel a szarkalábakról, mert mind annyira gyönyörű.

Nagy vágyam volt az évelő, óriás szarkaláb, de elég nehezen tudtam felnevelni. Az első adag szarkaláb magomból egyetlen darab se kelt ki, majd a következőből is úgy nézett ki, hogy nem lesz semmi. Aztán egy ajándékcsomag  magot kaptam, aki szépen kikelt és valami iszonyú lassan de kikeltek a már előzőleg elültetett magvak is. Rengeteg palántám lett így, azt se tudtam tavaly nyáron hová ültettessem őket, raktam szerteszéjjel és nem is gondoztam őket különösen, bár néha kaptak vizet. Nem hittem volna, hogy ilyen virágözön köszönt majd az idén, sőt a nagyon hideg tél miatt kétségeim voltak, hogy egyáltalán túlélik-e, hát túlélték és ennyire gyönyörűek! A színeik is változatosak, azt hittem majd csupa lila lesz, de a kéknek is annyi árnyalata van, hogy az csoda!

A második képen lévő már magasabb, mint én vagyok! 

kk_img_20210619_065910.jpg

kk_img_20210619_065620.jpg

kk_img_20210619_065539.jpg

kk_img_20210619_065557.jpg

kk_img_20210618_073501.jpg

kk_img_20210617_072202.jpg

kk_img_20210618_072756.jpg