Lándzsás utifű szirup újratöltve

Egész szép  kis utifű ültetvényem lett a kertben. Miután tavaly be kellett barangolnom itt a környéket, hogy találjak utifüvet, úgy döntöttem, hogy inkább ültetek. Volt a kertben már, de csak elszórva, itt-ott, a fű között és persze mindig lekaszáltam. Kiástam párat is elültettem és ilyen sűrű dzsumbuj lett belőle. Nagyon szép egészséges levelei vannak. Bár telihold idején kéne szedni és napos időben, sajnos a telihold elmúlt, most éppen cingárodik. (Ezt apu tanította nekem gyerekkoromban, hogy ha a Hold hasa D betűt formáz, akkor dagad, tehát a telihold felé megyünk, ha C betűt, akkor cingárodik, tehát az újhold felé tartunk.)

Szóval azt hiszem ma fogom leszedni a leveleket és berakom üvegbe rétegezve barnacukorral. Aztán ahogy összeesik, majd pótolok még bele, bár nem tudom, hogy csináljak-e annyit, mint tavaly, mert nem fogyott el, ahogy a citromfű tinktúra se fogyott el. 

 

kk_img_20210529_171753.jpg

Nnna, sikerült is leszedni, megmosni és be is rétegeztem cukorral. Úgy döntöttem nem ásom el a földben, eléggé egyenletes hőmérséklet van a konyhámban is, majd ott érik kb. 2-3 hónapot, ami azt jelenti, hogy valamikor augusztusban fogom leszűrni. Utána majd forralok egyet rajta, beleöntöm a neki tartogatott sötétbarna üvegbe és lemegy a sötétbe a pincébe. Talán öntök bele minimális alkoholt is, tavaly tettem bele, de csak fél decit kb., majd meglátom. Gondolkodtam azon is, hogy adok hozzá citromsavat, de nem vagyok benne biztos, hogy jót tenne a gyógyhatásának, ennek is utána kell néznem. 

Most így néz ki, a maradék zöldet majd holnap beleteszem még kis cukorral, mert úgyis össze fog lottyadni, ami azt illeti baromi gusztustalan, amíg le nincs szűrve. 

kk_img_20210531_145804.jpg